Permalänk

AOC i2481FXH vs Asus vc239h

Det här att köpa billig datorskärm visade sig vara mycket besvärligar än jag hade hoppats på!

Har läst mängder med recensioner och kommentarer men ändå inte riktigt lyckats bestämma mig. Men, jag verkar ha fått fram två kandidater. Frågan är nu vilken som är smartast att köpa.

Kan nämna kort vad jag är ute efter.
Ett maxpris på 2000k (absolut max, håller mig helst runt 1500kr).

23-24". Vill hålla mig till 1080p för att öka "livslängden" på mitt 1070 och skärmar över 24" verkar fungera bäst med 1440p. Jag spelar spel, men är absolut ingen "hardcore gamer". Spelar till 90% för nöjes skull och inget annat:)

Tunna ramar gör mig knäsvag! Kan verka löjligt, men detta är väldigt viktigt då det kommer till att göra ett beslut för mig.
----
Så, dom två nackdelarna med skärmen från Asus är att den är 23" istället för 24", och IPS-panelen är tydligen av lägre kvalité än den från AOC. AOC skärmen ger mig i överlag bara en känsla av opålitlighet, antaligen för att det inte är ett speciellt välkänt märke i mina ögon - och jag får en stark känsla av "design over function". Detta kan ju såklart vara helt fel, jag vet inte riktigt!

Vore evigt tacksam om någon kan hjälpa mig med det här beslutet eller introducera mig till ett bättre alternativ:) Har spenderat 90% av min fritid i över en vecka nu på att välja en skärm, och det känns som att desto mer jag läser desto svårare blir beslutet.

Tack!

AOC i2481FXH
ASUS VC239H

Permalänk
Medlem

Får jag komma med ett helt annat förslag, kolla marknaden här på sweclockers!
Du ligger (enligt mig) i dom absolut lägsta summorna för att hitta en "bra" ny skärm och då kan det ju vara lite värt att kolla begagnat, speciellt när det inte handlar om mer pengar.

Här är ett klipp (tyckte jag): http://www.sweclockers.com/marknad/139364-skarm-asus-pb278q-p...

Eller denna kanske: http://www.sweclockers.com/marknad/138724-dell-25-u2515h-2560...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T