Behöver hjälp med inköp av nytt tangentbord!

Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp med inköp av nytt tangentbord!

Hej Alla.

Jag har nu använt mitt Steelseries 6GV2 i snart 6 år nu, det fungerar fortfarande mycket bra men ändå så är jag sugen på något nytt. Nu när jag ändå är i köpartagen så skulle jag vilja ha något riktigt fint, och kanske något mer unikt och premium som håller minst lika länge som jag använt mitt Steelseries.

De tangentbord som intresserat mig mest hittils är :

Corsair K70 LUX (Osäker på om RGB är värt det eller om det räcker med LED versionen)
Ducky Shine 6 (Lite i överkant dyr för min budget, men inte helt uteslutet om det anses vara riktigt bra)
Steelseries Apex 500 (Röda MX cherry + Blå LED, gillar blått, hittar dock inga bra reviews av tangentbordet)

Någon som har andra tips? Budget är 1000 - 2000 (2000 kronor endast om det är något riktigt speciellt och fint), tangentbordet ska till 90% användas för gaming. RGB/LED är absolut INTE ett måste, dock så har de premium tangentbord jag sett hittils haft RGB som standard?

- Vill inte ha någon Razer produkt.
- Tangentbordet ska finnas tillgängligt nu.

Tack!

Permalänk
Medlem

Filco majestouch-2. Enkelt, bra kvalitet, inga LED's.

http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...

Finns endast med blå/brun brytare i lager.

Permalänk

@Dredd: Om du är ute efter något nytt så rekomenderar jag att du prövar ett 60% tangentbord, särskilt om du ska använda det till gaming.

Mistel Barocco är min rekomendation, lite ovant i början, men den delade formen är definitivt fördelaktig ur ett ergonomiskt perspektiv (plus att det ser förbannat coolt ut), det finns både med och utan RGB plus att det utan RGB kommer med PBT keycaps som standard.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Ducky Shine 5 red, samt ett Ducky shine 6 och jag gillar Ducky tangenborden. Har ett K65 Speed TKL i skrivbordslådan också

Frugan har Steelseries tangenbordet och jag kan nog säga att de kommer inte göra dig besviken på något sätt. Jag gillar verkligen mina Ducky bord men med det sagt tittar även jag på ett 60% tangentbord här näst.

Speed k65 är kul att spela på men jag som skriver väldigt mycket (och då menar jag verkligen väldigt mycket) gillar det inte i längden. Bruna är sköna men tar lite tid att bli varm i fingrarna och Röda är tvärtom, grymt snabbt och skönt att komma igång på men blir lite trött i längden

Värt att tänka på, de flesta RGB tangnetborden suger tyvärr på att återskapa vitt ljus på tangnenterna som jag själv saknar från Logitech's gamla tangnetbord med bakgrundsbelysning. Ett mekaniskt med vitt ställbart ljus hade jag velat haft, men Ducky's snabba möjlighet att snabbt ändra färg med bara ett fåtal klick är grymt skönt om man är humörmänniska.

Har du möjlighet så har Inet tangnetborden du var intresserad av så du kan nog svänga förbi dem och känna på dem.

Permalänk
Avstängd

Det blev ett Ducky Shine 6 med röda brytare, det fanns tillgängligt över disk (sista exemplaret) så jag kunde helt enkelt inte hålla mig, har obsessat över nytt tangentbord i en vecka nu och behövde få det ut ur systemet hehe

Köpte även ny mus, Logitech Proteus 502 och en ny fräsh Steelseries QcK Heavy musmatta, den gamla mattan är något ofräsh efter 5-6 år hehe.

Supernöjd, väntar till ikväll med att koppla in tangentbordet dock, lite för ljust just nu.

En lite annorlunda "Vårstädning" för min battlestation, helnöjd

Permalänk
Medlem

@Dredd: Kul att höra att du blev nöjd!