diablo 3 - diablo 1 remake?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

diablo 3 - diablo 1 remake?

Läste nyligen om att blizzard gjort en anniversary of diablo remake av diablo 1. Själv hann jag aldrig spela den och undrar nu därför om jag missat något eller om det bara vara skräp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av kobocha:

Läste nyligen om att blizzard gjort en anniversary of diablo remake av diablo 1. Själv hann jag aldrig spela den och undrar nu därför om jag missat något eller om det bara vara skräp?

Nej du missade inget då det knappt var en remake ens en gång.

Guldljudet, musiken samt att man bara kunde gå åt 8 olika håll var det enda från D1 (plus en "plixlig" vy), resten var rena D3 assets mao supertråkigt.

En bra remake hade vart orginalspelet i HD med med några moderna element.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2005

Instämmer.. hade betydligt högre förväntningar när de annonserade ut det.
Tycker inte du missade något direkt..
Kolla youtube så har du sett det..

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | EVGA GTX1070 SC ACX 3.0 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | QNIX 2710@96Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

@kobocha: Kan bara hålla med ovanstående att den var ett riktigt riktigt trött försök av Blizzard. Vi var ett gäng kompisar som körde genom den och visst fick vi ett par "ahh-ha!" upplevelser på vägen när vi såg någon mob med ett namn vi kände igen och så men överlag var det bara en stor besvikelse. 2/10 för en rolig ide men katastrofalt genomförande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2011

Det ända positiva var att du fick ett pet, butcher och kunde få lite porträtt.

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: MSI Z170 Gaming Pro | Processor: Skylake I7 6700K | Processorkylare: Noctua NH-U14S| RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 16 GB 2666MHz | Grafikkort: Geforce 1070 | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W HårddiskSamsung SSD 500 GB, 250 GB, WD 1 TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Då vet jag att jag inte missade något särskilt iallafall, det var ju ändå en ganska bra tröst. Och med tanke på era recensioner så är det väl heller inte särskilt konstigt att de valde att stänga ner allt så kvickt heller hehe

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Roslagen
Registrerad
Apr 2016

tråkigt