Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

skruv till vga kabel?

Hejsan, Någon här som vet vart man kan få tag på skruvar som sitter på ett vga uttag? De som sitter på min är krökta och känner att det är mer passande att byta dom själv ifall möjligheten finns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Du menar den som sitter i själva grafikkortet? Borde väl gå att köpa ifrån Inet eller liknande eller maila snällt och fråga om de kan skicka. Finns garanterat flera på forumet som har, handlar väl om att någon ska orka lägga de i ett kuvert och skicka till dig

I7 4790K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB Corsair LP1600 | Asus Z97-A | Palit GTX1070 Dual Fan 8GB | 256 Samsung 840 Pro, 2+2TB | 34" Dell U3415W | Fractal Design R4 | Fractal Design 800W 80+ Gold | Win10 Pro | 250/100 Fiber

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@Maxizor: Ja precis! Hittar inga skruvar utav rätt längd när jag söker runt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Kontakten heter egentligen D-Sub (eller mer specifikt DE-15 för VGA), söker du på det så hittar du säkert massvis. Electrokit har t.ex. en massa olika kåpor med tillhörande skruvar, så jag antar att det bara är att sno skruvarna från en sån.

Den bästa lösningen är förstås att inte använda VGA alls om det är möjligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av perost:

Kontakten heter egentligen D-Sub (eller mer specifikt DE-15 för VGA), söker du på det så hittar du säkert massvis. Electrokit har t.ex. en massa olika kåpor med tillhörande skruvar, så jag antar att det bara är att sno skruvarna från en sån.

Den bästa lösningen är förstås att inte använda VGA alls om det är möjligt

Jag skulle behöva för min DVI utgång saknar på ena sidan. Först tänkte jag den behövs inte jag skruvar aldrig i den endå. Men tydligen har jag gjort det för nu råkar jag peta ur den då och då

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora