Secret World Legends (RIP TSW)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Secret World Legends (RIP TSW)

Funcom har idag annonserat att The Secret World kommer att "relaunch" som Secret World Legends (SWL) ett F2P shared-world action RPG.

Har spelat TSW sedan Pre-Launch och naturligtvis är detta både positivt och negativt. Den största chocken är att man inte får ta med sig sin karaktär och "progression" till SWL.

Anledningen är naturligtvis att de inte har tjänat tillräckligt med pengar för underhålla och utveckla TSW som både vi spelare och de vill.

Här finns informationen
Secret World Legends

Letter from the Producer

FAQ

och en nygammal launch video

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Kan bli trevligt. Jag gillade TSW men slutade spela för att själva combat var så stelt och tråkigt

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av -ronz:

Kan bli trevligt. Jag gillade TSW men slutade spela för att själva combat var så stelt och tråkigt

Många har sagt det, jag håller iofs med men har inte brytt mig så mycket, Scott Junior skriver dock detta:

Citat:

Just as importantly, a dedicated relaunch gives us the opportunity to update the game in ways befitting a modern-day action RPG. This includes redesigning the combat system to make action feel more natural, making systems more intuitive to interact with, enhancing the game’s visuals, and improving the flow of quests overall, as well as the structure of the early game for new players.

Så med lite tur så har de förbättrat combat systemet

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Riktigt trist att de också gått i denna riktning, får hoppas spelet överlever i F2P-tappning bara. Det var ett ganska intressant spel ändå, även om jag personligen inte fastnade för spelet när jag testade spelet vid betatest eller om det var någon gratishelg när spelet var nytt.

Sedan World of Warcraft släpptes 2004 så är det bara det spelet som lyckats klara sig ifrån att gå från prenumeration, F2P och sedan nedläggning? När F2P-tappningen inleds så upplever jag personligen det som början på slutet. Riktigt synd att det ska vara så svårt att få fram ett MMO som kan leva. EVE hör väl till undantagen, men så är det spelet äldre än WoW också. Ultima Online klarade sig rätt länge också om jag nu inte minns helt fel.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2011

Jag tycker att spelets relaunch varit mycket positiv. Man får gå tillbaka till release för att uppleva lika mycket folk online. Rekommenderar er verkligen att prova.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

TSW är ett jävligt coolt spel. Men TSW Legends då, hur är nya combat etc? Vad är bättre? Har de gjort spelet enklare eller dummare, mer arkad-aktigt eller enklare att komma in i?

Trist att tappa sin gamla karaktär bara. Slutade dock spela för att mina vänner droppade ur.. så hade ingen att spela med och att leta nya vänner är på tok för jobbigt.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Det tog lite tid att vänja sig vid SWL och framför allt nya combat systemet, har haft tillgång sedan 2:a dagen i beta men blev level 35 först igår. Jag gillar inte ändringar!

Det första jag vill säga är att jag har haft kul, efter att jag kom in i spelet och fick lite skills och gear. Det är fortfarande samma innehåll som TSW, allt är inte släppt ännu. Tokyo kommer snart bla. Det verkar vara mer folk inne i spelet nu än tidigare så det är bra.
Jag kommer att fortsätta spela SWL precis som jag spelade TSW.

Den största skillnaden är combat systemet då det nu är reticle combat. Jag gillar inte denna typ speciellt mycket men jag tror många skulle tycka att det är bättre än TSWs system, det är lite arcade så att säga.

Spelet är nerdummat när det gäller skills, skillwheel är tyvärr borta och de ha klistrat på levels. Nya skillsystemet "funkar" men jag saknar det gamla. Levels spelar ingen större roll då man är maxlevel rätt snart.

Det är f2p spel med allt vad det innebär, lockboxes och man kan köpa det mesta för pengar men man behöver inte. Skulle dock rekommendera att ska man levla på allvar så bör man vara subscriber eller "pateron" som det heter i SWL då det ger fördelar. När det gäller p2w så är det inte värre än andra spel, för mig är nivån enl. förväntan för ett f2p spel.

Grafiken är lite uppdaterat och prestanda vid "Flappy" raiden (går i repris nu) är kraftfullt förbättrad mot TSW. Riktigt bra. Cutscenes har dock gamla NPC så de ser lite gamla ut...

Det är gratis så testa!

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Secret World Legends släpptes på Steam förra veckan http://store.steampowered.com/app/215280/Secret_World_Legends...

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2009

Inte så att det kanske finns en swec cabal ?

ASUS X99-A | Core i7-5820K @ 4,2GHz | 16 GB 2400 Mhz |
ASUS STRIX GTX 980 Ti | 850 EVO SSD 500GB
Silverstone F02 | Corsair AX850W | Philips 27" 272C4QPJKAB
| Thor 24 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Det är för grindingt IMO. Spelat igenom mesta av story content men mäter sig inte med gamla TSW, saknar tab targeting (ett rent helvete att träffa rätt mobs i vissa dungeons, spelet var gjort för tab targeting) samt massor av game-breaking buggar pga felaktig DPS-output, spelets dungeons är inte skalade för den nivå av damage då kan uppnå i story mode dungeons och väldigt ofta man får reseta, spelare dör av osynlig damage, etc.

Nä, jag är klar med spelet, synd då vi har en bra cabal. TSW kändes mer meningsfullt att spela.