Svensk VPS-leverantör med IPv6

Permalänk
Medlem

Svensk VPS-leverantör med IPv6

Jag har idag en VPS på Misshosting, men de erbjuder bara IPv4 och jag skulle vilja ha lite IPv6 också. Den ska bara rulla vissa tjänster, som en tunnel och lite annat, så behöver inte vara något avancerat utan BILLIGAST MÖJLIGA Svenska VPS-leverantören som erbjuder IPv6.

Att googla ger en uppsjö, så tänkte kolla med förstahand-information, från er som kanske har en

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

GleSYS verkar ha. Fungerade bra, men kanske lite dyra.

https://glesys.se/vps/funktioner

Annars verkar Loopia ge ut i alla fall en IPv6

https://www.loopia.se/vps/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

GleSYS verkar ha. Fungerade bra, men kanske lite dyra.

https://glesys.se/vps/funktioner

Annars verkar Loopia ge ut i alla fall en IPv6

https://www.loopia.se/vps/

Ja, men fortfarande 249:- vilken är ca. 200:- mer än den jag har idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.yourserver.se rekommenderar jag som både är billiga och uppfyller ditt krav. €4/mån för billigaste VPS'en hos dom.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

www.yourserver.se rekommenderar jag som både är billiga och uppfyller ditt krav. €4/mån för billigaste VPS'en hos dom.

Där ja, nu börjar det likna något. Har du en själv därifrån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp det har jag funkar kanon

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Japp det har jag funkar kanon

Svenska datacentret? Måste kicka igång mitt paypal igen, så jag kan betala

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet inte vad VPS är men Mullvad's VPN har ipv6

Permalänk

@TheJonaz:

Hej Jonas!
Vet du eller någon här hur man aktiverar en VPS?
Är en newbe som är intresserad av att ordna detta

Permalänk
Skrivet av Sandbergo:

@TheJonaz:

Hej Jonas!
Vet du eller någon här hur man aktiverar en VPS?
Är en newbe som är intresserad av att ordna detta

Osäker på vad du menar men när du betalat så bör den skapas och starta automatiskt. Bara att välja en leverantör, om du är ny bör du kanske fundera på managed VPS eller webbhotell beroende på vad du ska ha den till och om det är något viktigt den ska drifta.

Om det bara är för att testa, kör på men var redo på att stöta på problem och behöva Googla, unmanaged VPS är billigt av anledningen att du inte får någon support på det du gör själv med maskinen. Så länge det lyser grönt från leverantören och VPSen är igång och har nätverk så är du ansvarig för resten. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

VPS

Skrivet av Idleworks:

Osäker på vad du menar men när du betalat så bör den skapas och starta automatiskt. Bara att välja en leverantör, om du är ny bör du kanske fundera på managed VPS eller webbhotell beroende på vad du ska ha den till och om det är något viktigt den ska drifta.

Om det bara är för att testa, kör på men var redo på att stöta på problem och behöva Googla, unmanaged VPS är billigt av anledningen att du inte får någon support på det du gör själv med maskinen. Så länge det lyser grönt från leverantören och VPSen är igång och har nätverk så är du ansvarig för resten. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar
Mitt problem är att jag inte får till mitt nätverk med VPS, det är många förslag på nätet om hur och vad med VPN!
inte VPS ..
Har Win 10 Edge Home
Har en leverantör som jag inte klarar att lösa uppkoppling emot, har IP och lösen
gissar att problemet sitter i brandväggen?
Men har inte koll på var och varför...

Permalänk
Skrivet av Sandbergo:

Tack för svar
Mitt problem är att jag inte får till mitt nätverk med VPS, det är många förslag på nätet om hur och vad med VPN!
inte VPS ..
Har Win 10 Edge Home
Har en leverantör som jag inte klarar att lösa uppkoppling emot, har IP och lösen
gissar att problemet sitter i brandväggen?
Men har inte koll på var och varför...

Vilken leverantör har du och har du fått några uppgifter från leverantören?

Är det servern eller du som kör Windows 10?

Om servern kör Windows och du fått IP, användarnamn och lösen från leverantören är det antagligen RDP du ska ansluta genom, går att använda "Anslutning till fjärrskrivbord" (inbyggt i Windows) eller "Remote Dekstop" (Mac Appstore).

Är det Linux-server är det antagligen SSH, finns inbyggt i terminalen för Mac/Linux och går att ladda ner Putty för Windows.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Idleworks:

Vilken leverantör har du och har du fått några uppgifter från leverantören?

Är det servern eller du som kör Windows 10?

Om servern kör Windows och du fått IP, användarnamn och lösen från leverantören är det antagligen RDP du ska ansluta genom, går att använda "Anslutning till fjärrskrivbord" (inbyggt i Windows) eller "Remote Dekstop" (Mac Appstore).

Är det Linux-server är det antagligen SSH, finns inbyggt i terminalen för Mac/Linux och går att ladda ner Putty för Windows.

Jag kör Win 10 det är RDP som det anvisas.. problemet är att jag inte får klar signal då motagare släpper vidare till lösenord och därefter är det något som inte vill lira.. letar och söker svar

Permalänk
Skrivet av Sandbergo:

Jag kör Win 10 det är RDP som det anvisas.. problemet är att jag inte får klar signal då motagare släpper vidare till lösenord och därefter är det något som inte vill lira.. letar och söker svar

Du får upp inloggningsrutan alltså men efter att du angett användarnamn (kanske administrator?) och lösenord så går det inte vidare? Om det är så låter det som att det helt enkelt är fel lösenord Om du testat att skriva i lösenordet precis så som det är angett av leverantören (dubbelkolla också om det följt med mellanrum eller liknande), kolla med leverantören om de kan testa att logga in med lösenordet och gärna återställa det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Idleworks:

Du får upp inloggningsrutan alltså men efter att du angett användarnamn (kanske administrator?) och lösenord så går det inte vidare? Om det är så låter det som att det helt enkelt är fel lösenord Om du testat att skriva i lösenordet precis så som det är angett av leverantören (dubbelkolla också om det följt med mellanrum eller liknande), kolla med leverantören om de kan testa att logga in med lösenordet och gärna återställa det.

Stort tack för tankar och hjälp
Jag lyckades med lite guide och hjäp,det var en klassiker med glasögon på pannan letandes efter dessa
Namn och lösen och lite justering av brandvägg så öppnade sig min VPS