Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Corsair kan dra, nästa?

Historia med corsair.

Jag började med att rigga upp en setup, tänkte att jag skulle köra på corsair med musen, tangentbordet osv.
Musen och hörlurarna är toppen, tangentbord hos corsair är under all kritik.

Valde till en början K70 Lux med blå switchar.
Vad får man? Cirka 20 tangenter som inte ens klickar, känns som att de rostats igenom, då får man lämna tbx.

Man väljer då strafe, då problemet inte verkar finnas där om man kollar på deras forum. Två månader sedan brickas minnet i tangentbordet och jag får starta om datorn eller koppla ur och in sladddn för att få den att fungera, då returnerar jag.

Därefter, så RGB sjuk som man är väljer man ett
K95 Platinum som lanserades för någon månad sen.
Nu går vi till Corsairs oprofessionella stil.

Shiftknappen är lika stor i omkretsen som en mutter.
Nu kanske ni frågar en, men såg du inte tangentbordet innan du köpte den? Nej, för detaljhandeln är idag utformad på bilder, du väljer en vara efter vad som visas på nätet, och på boxen och på alla recensioner så visar de en amerikansk layout, i och med att den europeiska kräver olikhetstecken "<>" så får dem förminska shiftknappen.

Så förbannad man blev av att lillfingret halkar hela tiden då man kör med mycket bindings. Så det blir en retur på den.

Nu till frågan och det här är jobbigt. Jag är en väldigt enhetlig person, vill gärna ha allt ut ett varumärke.
Jag tänker dock inte låta min inre fanboy sabba min chans för ett bra tangentbord.

Har nån provat blackwidow x chroma och chroma v2 med gröna switchar? Nån som kan vad för och nackdelar är med de? Vilket lyser upp bäst? Eller har ni nån rekommendation på nåt annat?

Lian Li PC-011 Dynamic | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Du behöver gå bort från de som säljer gaming saker eller är helt gröna på marknaden för kringutrustning om du ska hitta nå bra.
Finns inget märke med bra mus, tbord och headset.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@Ryssfemma:
Ta en titt i http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-vilket-tangentb... för de "vanliga" rekommendationerna.