Trådlöst tangentbord till surfplatta matar ut fel symboler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Trådlöst tangentbord till surfplatta matar ut fel symboler

Hej, jag har ett litet irriterande problem med mitt trådlösa tangentbord som jag använder till min surfplatta. Jag använder ett HP, bluetooth tangentbord för att skriva snabbare på min surfplatta när jag programmerar (har inte råd för en riktig laptop) men har stött på ett mindre irriterande problem. När jag ska mata in ^ så skriver mitt tangentbord ˆ, (jämförelse: ^^^ ˆˆˆ) vilket programmet jag skriver i inte känner igen. Detta tvingar mig att antigen koppla bort mitt tangentbord varje gång jag ska skriva ˆ eller ha det riktiga ˆ ligga kopierat vilket gör det drygt för mig när jag vill kopiera andra strängar som kommer upprepas under en period. Finns det någon möjlighet att ändra tangentbordets output? Väldigt tacksam för svar!

// bim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av bimzor:

Hej, jag har ett litet irriterande problem med mitt trådlösa tangentbord som jag använder till min surfplatta. Jag använder ett HP, bluetooth tangentbord för att skriva snabbare på min surfplatta när jag programmerar (har inte råd för en riktig laptop) men har stött på ett mindre irriterande problem. När jag ska mata in ^ så skriver mitt tangentbord ˆ, (jämförelse: ^^^ ˆˆˆ) vilket programmet jag skriver i inte känner igen. Detta tvingar mig att antigen koppla bort mitt tangentbord varje gång jag ska skriva ˆ eller ha det riktiga ˆ ligga kopierat vilket gör det drygt för mig när jag vill kopiera andra strängar som kommer upprepas under en period. Finns det någon möjlighet att ändra tangentbordets output? Väldigt tacksam för svar!

kan ditt tangentbord skriva åäö ? om det är ett engelskt så används ju tangenterna till andra saker änn vad vad datorn/surfplattan tror att du skriver..

har du ställt in så språket på surfplattan och tangentbordet är samma?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

@Grönahunden: hej, ja språket på tangentbordet är är svenska, alla tecken matas ut som de ska förrutom just ^, har letat efter inställningar som kan ändra ett tangentbord men har inte hittat något tyvärr

// bim