Vilken Tv-Leverantör är bäst? Viaplay ett MÅSTE

Permalänk
Medlem

"Känner en som känner en som känner" ( ) som har 3500 kanaler för cirka 100kr i månaden, allt du kan drömma om "IPTV".... hahahahaha Allt som behövs är en box och abonnemang Box går på cirka 1000kr, billigare beroende på modell eller hur man vill kolla.

Permalänk
Medlem

Av de jag har använt BBB, Comhem, Canal digital. så Canal digital via satellit på första plats anledning är för att bildkvaliten är bäst där, tvåa Comhem via helst kabel, eller Fiber om kabel inte är möjligt.
Trea BBB var ingen höjdare.

Absolut sist är Viasat bara massa skräpkanaler (alla deras egna) och sportkanalerna helt ointressant sport bara...
Viaplay är ointressant, bara gamla TV serier och B filmer...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Viaplay är ointressant, bara gamla TV serier och B filmer...

Gamla TV-serier: Minority Report (2015), Animal Kingdom (2016), Emerald City (2016), Baskets (2016) och fler.
B-filmer: The Jungle Book (2016), Alice Through the Looking Glass (2016), Finding Doris (2016), The Huntsman: Winter's War (2016), The Danish Girl (2015) och fler.

Du har då en konstig syn på vad som är gammalt och nytt, och även en väldigt konstig syn på filmer. Måste fråga dig, vad har du för favoritserier och favoritfilmer?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Du har då en konstig syn på vad som är gammalt och nytt, och även en väldigt konstig syn på filmer. Måste fråga dig, vad har du för favoritserier och favoritfilmer?

Instämmer med att ViaPlay har ett vettigt utbud men deras teknik är antik. Silverlight... Suck. Inget 5.1-ljud. Ingen app i Windows 10.

Testar ViaPlay nu men tänker inte behålla det. Fick installera Chrome på min HTPC för att det inte funkar i Edge. Ska ev funka i IE men jag gav upp där och tog hem Chrome. Att inte ha 5.1-ljud är riktigt illa när man ser på film och serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Instämmer med att ViaPlay har ett vettigt utbud men deras teknik är antik. Silverlight... Suck. Inget 5.1-ljud. Ingen app i Windows 10.

Testar ViaPlay nu men tänker inte behålla det. Fick installera Chrome på min HTPC för att det inte funkar i Edge. Ska ev funka i IE men jag gav upp där och tog hem Chrome. Att inte ha 5.1-ljud är riktigt illa när man ser på film och serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Va?! Har de kvar Silverlight?! Nej, men vafan! Netflix blev helt plötsligt mycket bättre än Viaplay -.- Håller med om att surround-ljud är ett måste, men inte ett krav.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Va?! Har de kvar Silverlight?!

Japp:
https://viaplay.se/requirements

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Gamla TV-serier: Minority Report (2015), Animal Kingdom (2016), Emerald City (2016), Baskets (2016) och fler.
B-filmer: The Jungle Book (2016), Alice Through the Looking Glass (2016), Finding Doris (2016), The Huntsman: Winter's War (2016), The Danish Girl (2015) och fler.

Du har då en konstig syn på vad som är gammalt och nytt, och även en väldigt konstig syn på filmer. Måste fråga dig, vad har du för favoritserier och favoritfilmer?

Visserligen räkna du upp några A filmer här, men dels var det ganska länge sen man såg dessa, långt innan de fanns på viaplay, sen så går det ju 9 st antingen gamla eller B filmer av 10.

En och annan gammal men bra TV serie är väl bra det finns, men jag vill också ha färskare, sån som sändes on air ganska nyss.

Favoriter tex Supernatural, the Flash, the man in the high castle, firefly, Lucifer, Agents of Shild, för att nämna några både äldre och aktuella..

Ytterligare spikar i kistan är inget 5.1 DTS ljud vilket bör vara ett krav av en bra tjänst...
Så Viaplay klarar jag mig utan....Och övriga Viasat kanaler....

Titta förresten igenom viaplay nu och fann nästan inget som locka, varken av filmer och ännu mindre TV serier...
I övrigt så har väl inte Viaplay 1080p upplösning utan bara 720P

Nej Viaplay känns som nått från år 2005 som bäst.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Ingen tv leverantör är bäst, och då har jag haft både Boxer/Comhem/Telia och Viasat. Telia och Comhem var överlägsna när de hade ESPN i sitt programutbud, Viasat var sådär och Boxer det mest värdelösa skiten jag ägt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Disclaimer: Jobbar på telias kundtjänst med att sälja TV/Bredband så något partisk i frågan men ska hålla mig objektiv.

Har helt ärligt inte särskilt bra koll på exakt vad de andra operatörerna har men fördelarna jag rent objektivt kan se med Telia är att du har ingen startavgift och du kan välja att köra helt utan bindningstid. Har också "1 månad testa på" så man kan beställa TVn och under 1 månad testa, är man inte nöjd skickar man tillbaka boxen och betalar inte en krona. Du är inte heller tvungen att betala extra för HD-kanaler som andra operatörer kör med.

Just nu är det också kampanj på viasat, gratis 6 månader sedan ordinarie pris. Telia har iaf detta men antar att andra operatörer kör samma också

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Teknik vs innehåll

Teknik: satellit via egen parabol ger bäst kvalitet. Ingen diskussion behövs.
Innehåll: smak och familjesituation avgör. Alla kan tycka olika här.
Pris: skiljer inte så mycket så att det betyder något. Större urval kostar mer.
Användarvänlighet: man vänjer sig vid allt men Canal Digital med bästa boxen är rätt lättanvänd, mycket HD och bra ljud och man byter kanal utan fördröjning.
Tillgänglighet (funkar det oftast): satellit är överaskande nog säkrare än fiber. Kombinationen satellittv och fiberinternet ger bäst redundans.
Installation: parabol installeras ofta av operatören vid första abonnemanget, kräver indragning av en eller två kablar speciellt för tv-signalen. Är huset inte förberett har man lite extra pyssel.
Support: alla suger men support för satellit/Canal Digital behövs mycket sällan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Instämmer med att ViaPlay har ett vettigt utbud men deras teknik är antik. Silverlight... Suck. Inget 5.1-ljud. Ingen app i Windows 10.

Testar ViaPlay nu men tänker inte behålla det. Fick installera Chrome på min HTPC för att det inte funkar i Edge. Ska ev funka i IE men jag gav upp där och tog hem Chrome. Att inte ha 5.1-ljud är riktigt illa när man ser på film och serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Både ljud och bild är total katastrof på både Viaplay och Hbo. Netflix är ju i en helt egen liga jämförelsevis.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB