Reseadapter tillsammans med grenuttag

Permalänk
Medlem

Reseadapter tillsammans med grenuttag

Hej!

Åker över till USA senare i år och har en fundering över enklaste och snabbaste sättet ladda all elektronik. Vi är fem stycken som åker så det är en hel del som kommer att laddas, mobiler, kameror etc.

Ska erkänna att jag inte är så haj när det gäller el så jag tänkte fråga här. Jag har den här adaptern och tänkte kombinera den med detta grenuttag. Kommer det funka, bränna elektroniken eller ladda väldigt segt?
Visst kan man köpa flera adaptrar men tänkte att det här vore enklare om det finns få uttag då vi kommer förflytta oss mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Hej!

Åker över till USA senare i år och har en fundering över enklaste och snabbaste sättet ladda all elektronik. Vi är fem stycken som åker så det är en hel del som kommer att laddas, mobiler, kameror etc.

Ska erkänna att jag inte är så haj när det gäller el så jag tänkte fråga här. Jag har den här adaptern och tänkte kombinera den med detta grenuttag. Kommer det funka, bränna elektroniken eller ladda väldigt segt?
Visst kan man köpa flera adaptrar men tänkte att det här vore enklare om det finns få uttag då vi kommer förflytta oss mycket.

Den där adaptern går det ju absolut att sätta en grendosa efter. Det som är värt att tänka på är ju just att ingen spänningsomvandling eller sådant sker utan det är enbart formen på kontakten den löser åt dig. Du bör mao tänka till gällande vad för något du kopplar in.

Kolla att det är laddare osv som verkligen stöder både 110V och 240V (och 50-60Hz), annars kan det bli väldigt dåligt.

Permalänk
Medlem

@evil penguin: Tack för svar. Kikade på några jag hade och allihopa har 100-240V. Är det bara just laddarna man behöver kolla på och inte själva kameran, mobilen etc.?

Permalänk
Medlem

Fixa en grenuttag med USB portar. Hur smidigt som helst att ha med sig i handbagaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

@evil penguin: Tack för svar. Kikade på några jag hade och allihopa har 100-240V. Är det bara just laddarna man behöver kolla på och inte själva kameran, mobilen etc.?

Ja, vad gäller saker som ska laddas så är det själva laddaren som spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Fixa en grenuttag med USB portar. Hur smidigt som helst att ha med sig i handbagaget.

Tack! Har du tips på nån liten och smidig?

Skrivet av evil penguin:

Ja, vad gäller saker som ska laddas så är det själva laddaren som spelar roll.

Tack! Ah, okej då vet jag.