Huawei Ascend Y550 L02 - Trasigt recovery, hur kan jag boota android?

Permalänk
Medlem

Huawei Ascend Y550 L02 - Trasigt recovery, hur kan jag boota android?

Hej alla bäste sweclockers

Igår gjorde jag någonting riktigt dumt. Jag fick för mig att installera TWRP (Team Win Recovery Project) på min Huawei Ascend y550 för jag har hittat en riktigt bra ROM som jag vill gärna installera. Så jag försökte dra i TWRP med deras officiella app. Där sket det sig. Jag skulle starta om telefonen för att se om TWRP hade installerats. Men nepp, istället för att ens försöka boota android så kommer jag till ''FASTBOOT/RESCUE MODE Please connect phone to PC and run HISuite, Phone LOCKED''. jag provade att använda deras HiSuite, men ingen success där heller. Jag försökte helt enkelt installera stock recovery igen. Programmet gav mig felmeddelandet ''your device is not supported''. Då blev jag lite förbannad, så jag läste massor på XDA o hittade massa andra program som tex fastboot och då försöker jag använda det oxå. Men vad händer då? ACESS DENIED eller nåt liknande står det, kommer inte ihåg exakt vad det står eftersom jag är så extremt glömsk (minnesproblem). Jag har även provat SP Flash tool utan succcess. Jag laddade hem rätt scatter fil men det gick ändå inte. Nu är jag fast här med en brickad Huawei Ascend y550 som vägrar boota in i android. Jag önskar att jag kunde få igång den innan helgen e slut för den kan vara bra att ha på arbetet. Så just nu får jag använda min batterimoddade Samsung S2 (jag har byggt ett STORT externt batteri av 18650 celler som är kopplade i parallell med originalbatteriet, laddkretsen var sönder på samsungtelefonens moderkort när jag fick den så den laddar inte över USB längre, jag har provat allt för att få den att göra det men det går inte, enda sättet är att köpa nytt moderkort till den och det kommer inte hända till en nu 5 år gammal enhet. Jag laddar den med universalnätagg, inställt på 4.2v med ca 1 amp laddström, batteriet håller flera veckor! så istället för att slänga den beslutade jag mig för att ha lite kul med den istället Jag kan göra en tråd om den om någon är intresserad för jag har kommit VÄLDIGT off topic nu hehe) H

Hursomhelst, går detta att fixa på nåt sätt? Just nu tror jag att det kan vara att bootloadern är låst som är orsaken till att den vägrar installera recovery. Jag har försökt få en unlock code men det går inte längre eftersom telefonen är över 2 år gammal nu.

Tacksam för svar

/Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

@Dennis55:
Denna sida kanske hjälper dig Flash Stock Rom on any Huawei device using Sp Flash Tool

Jag vet inte hur säker sidan är, men det står iaf. hur du flashar med stock ROM.

Skulle detta inte fungera, så skulle jag tro att det är bara att bita i det sura äpplet, och kontakta Huawei (finns Svensk support, välj Europe regional division) för att skapa ett service ärende och skicka den till verkstad.

Man kan även skapa ett service ärende på en telefon som garantin har gått ut på.
Dock kommer ju ditt problem inte att gå på garanti, även om du skulle ha det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

tjennare Tyvärr så är det bara att acceptera att telefonen är sönder, jag har redan försökt med SP tool men det gick tyvärr inte... Scatter filerna fungerar inte på min telefonmodell... Aja livet är surt ibland Jag klarar mig utan telefon, allt jag behöver för att hålla kontakten med vänner o familj är en dator Ska jag vara riktigt ärlig saknar jag inte ens telefonen och ifall att jag nu måste ringa någon över vanliga telefon så har jag ju min samsung galaxy s2 ''super special homemade modification edition''

/mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!