Vad händer om en UPS APC 700 VA "löser" ut vid åska, köpa ny sen?

Permalänk
Medlem

Vad händer om en UPS APC 700 VA "löser" ut vid åska, köpa ny sen?

Oj. Komprimerad rubrik men tror den ställer min fråga rätt bra.

Vad händer om åska får den att "dinga" till, är den förstörd sen så man får köpa en ny eller "återställer" den sig?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Den gör väl sitt jobb? Jag skulle köra vidare på den om den överlevde

Permalänk
Medlem

Beror lite på. I vissa fall så hanterar UPSen överslag och kan återställas och köras igen. Som alltid med blixtnedslag så vet man aldrig.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Den gör väl sitt jobb? Jag skulle köra vidare på den om den överlevde

Skrivet av Mr_Lazy:

Beror lite på. I vissa fall så hanterar UPSen överslag och kan återställas och köras igen. Som alltid med blixtnedslag så vet man aldrig.

Nä. Helt rätt, med åska vet man aldrig. Men denna UPS skyddar mot eventuella nedslag? Får fortsätta min "Pavlovska" stil och dra ur kontakter varje gång jag ser moln, eller nojar jag mig för mycket tro!? Har bott här i 30 år och första decenniet så rök det några prylar tills jag var "pottränad" att dra ur kontakter bara jag såg en molntuss på sommaren.

Måste lista ut hur jag "återställer" UPSen.............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk