Permalänk
Medlem

Let's Split QMK hjälp

Jag har nyss byggt ihop två stycken Let's Split-brädor som jag blev väldigt nöjd med. Har gjort layouten i QMK för första gången och har lite problem med att byta lager. Jag använder mig idag av 3 lager: lower, raise och adjust (lower+raise). Att temporärt byta till dessa lager är inga problem. Men jag skulle vilja låsa dess lager på något sätt ibland. Helst hade jag velat "tappa" typ 3 gånger på lower-knappen för att låsa lagret tills jag trycker på lower igen. Jag har sett lite om det, men av allt jag kan döma så är det jag ser TMK och inte QMK?

Jag har använt mig av de olika lager-varianterna som finns här utan att få det att funka riktigt. Jag får OSL att funka, men varken TG, TT eller TO får jag att funka.

Jag postar min kod här så får någon gärna se över vad jag ska göra. Kan jag förresten plocka bort colemak, dworak och de lager jag inte använder utan problem? Inom /* här */ så ser ni mina TG/TK/TT-försök förresten. Kod!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

@SYRE:
Jag har inte fått ihop mina ännu, men jag hade tänkt använda "TO" direkt på varje lager (t.ex. på "Lager två" lägger jag på "Lower"-knappen TO(1) och på Raise "TO(3)" osv för respektive lager.

Är ju inte lika snyggt men det kanske kan duga som "work around"?'

(P.S. Har inte kollat själv ännu, men det kanske finns ngn hjälp att få i/på http://qmk.sized.io/ )

P.S.
Permalänk
Medlem

@anon257891: Jag testade

#define KC_X1 TO(_LOWER)

Sen hade jag la jag KC_X1 i ADJUST-lagret men fick det inte att fungera alls. Försökte lägga det i Qwerty-lagret också, men fick inte heller det att funka. Lite osäker på vad jag gör fel..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

@SYRE:
Funkar det om du skriver "TO(1)" istället?

(i.e. kanske är ngt fel på din variabel)

Permalänk
Medlem

@anon257891: Jag fick det precis att funka när jag la KC_X1 TO(_RAISE) i mitt qwerty-lager. Helst hade jag velat lägga togglen inne i ett lager för att ha alla knappar tillgängliga i bas-lagret. Men det är inte hela världen om det inte funkar, även om jag gärna ser att det går att lösa

Har du testat Tap Dance nånting? Det verkar väldigt smidigt faktiskt.. Vore nice att kunna komma åt knappar som ' mfl genom dubbelklick istället för att ha dom i ett lager. Samma sak med musik-genvägar, singelklick för play/paus och dubbelklick för att byta låt tex.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770