Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Göra 3D-modeller till spel

Tänkte börja leka lite med Unreal Engine men jag vet inte vad jag ska använda för program för att göra mina 3D-modeller, 3DS max kostar ju lite mycket för att leka runt med, Blender fastnade jag inte alls för när jag testade det för några år sedan, finns det några andra bra alternativ? är Maya LT ett vettigt alternativ om man inte ska animera något, har bara tänkt att göra lite enkla modeller som tex stenar och staket till en början

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Rekommenderar dig att prova Blender igen. Jag lärde mig grunderna i det genom att titta på den här tutorialen: https://www.youtube.com/watch?v=oLdSq3PaNd4
Efter jag lärde mig grunderna så har jag kunnat göra många olika saker och lär mig mer nästan varje gång jag gör något nytt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Blender är inte samma sak nu som för några år sedan så jag rekommenderar också att du testar det igen