Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Film redigeringsprogram?

Hej,
Jag tänkte höra om ni har några förslag för enklare redigering utav filmer?
Tänkte mer klippa och klistra osv dvs inge större saker.

Kör Windows 10 Pro nu x64.

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2003

DaVinci Resolve
Hitfilm Express

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

Finns windows Movie maker som kanske inte är bästa jorden skådat men man kan komma ganska långt med den om det är bara nått enkelt man ska slänga ihop och är gratis och enkelt

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Fördelen med Premiere är att du kan arbeta med Adobes hela "ekosystem". Idag räknas det också som ett proffsprogram, så det finns jobb om du lär dig det (kanske inte är utgångspunkten här, men jämfört med andra NLEer).

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

@isakafram *tråd rensad*

Den är inte tillåtet att uppmana till piratkopiering.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/Moderator

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Gremanz:

Fördelen med Premiere är att du kan arbeta med Adobes hela "ekosystem". Idag räknas det också som ett proffsprogram, så det finns jobb om du lär dig det (kanske inte är utgångspunkten här, men jämfört med andra NLEer).

Köpte hela Adobe för 195kr månaden (student), behöver DW och PS med så

Skickades från m.sweclockers.com

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2012

Wondershare Filmora

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

Adobe CC anyone?

Rekommenderar starkt Premiere Pro om man senare vill utvecklas. Körde mycket Vegas Pro förut men Adobe hanterar hårdvaran mycket bättre. Själv har jag kört på Adobe Creative Cloud i ca. 2 år. Lite saftigt kanske men sjukt smidigt att ha allt under samma tak.

Gjorde denna video i Premiere Pro om du vill kika

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2006

ASUS Crosshair VI Hero // AMD Ryzen 7 1700 @3.85GHz @ 1.35V // MSi RX 480 GAMING X // G.Skill Flare X 2x8GB 3200MHz // Noctua NH-D15// Samsung 960 EVO 1TB // Fractal Design Define R5 // 2x ASUS MG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

För mig gick jag åt detta hållet när jag började och till sist blev proffs.

1: Windows Movie Maker - Enklaste starten att börja med och är gratis dessutom.

2: Sony Vegas - Semi/Proffs program här finns så mycket funktioner och effekter att börja med.

3: Adobe Premiere - Professionell nivå, lika bra som Sony Vegas fast bättre. Som tidigare nämnde så ingår en massa andra Adobe Mjukvaror kopplat till Premiere som Media Encoder och After Effects, vilket gynnar och att man kan flytta projekt mellan programmen.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Om man gillar enbart nodbaserad arbetsflöde, vilka rekommenderas idag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

Jag använder GOPRO studio som är deras egna program som är mycket smidigt och mycket bra för hobby redigeraren, du har de flesta funktioner du behöver och kan tänka på men självklart lite enklare. Testa det programmet vet ja, det är på www.gopro.com och kräver bara en registrering för att få ladda ner och användas.

Corsair Crystal 570X - MSI Z97S SLI KRAIT EDITION - SAMSUNG 960 EVO 250GB - i7 4790K OC 4.7Ghz - Corsair Dominator Platinum 32gb RAM 1600mhz - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Corsair RM1000i -ROG SWIFT PG348Q - Corsair Strafe - Corsair Scimitar Pro