Permalänk
Medlem

Vilken av dessa tre 144hz skärmar?

Permalänk

Acer XF240 Har Freesync så använder du dig av det så kör på den. Annars hade jag tagit Asus.

Edit: Nej jag hade kört på Acer 24" Predator XF240H oavsett.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Har ägt en ASUS VG248QE sen den lanserades och jag har inte haft några problem med den.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Acer XF240 Har Freesync så använder du dig av det så kör på den. Annars hade jag tagit Asus.

Edit: Nej jag hade kört på Acer 24" Predator XF240H oavsett.

Vad är skillnaden mellan XB och XF? Jag kollade hemsidan och förstod inget. Freesync antar jag att F står för i XF, men vad står då B för i XB? XB verkar ju vara en äldre model, men den säljs i 16 butiker mot XF som bara säljs på ett fåtal.

Permalänk
Avstängd

Alla har urkass bildkvalitet, ingen större skillnad annars.

XB brukar vara Gsync varianterna.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av asnan:

Vad är skillnaden mellan XB och XF? Jag kollade hemsidan och förstod inget. Freesync antar jag att F står för i XF, men vad står då B för i XB? XB verkar ju vara en äldre model, men den säljs i 16 butiker mot XF som bara säljs på ett fåtal.

Osäker vad B står för men är en äldre modell ja.

Skrivet av Lothbrok:

Alla har urkass bildkvalitet, ingen större skillnad annars.

XB brukar vara Gsync varianterna.

Urkass bildkvalité för att vara TN panel eller om du jämför med IPS eller dylikt? Bra svar förövrigt..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Är det inte lite konstigt om XF är en nyare modell att knappt några förutom INET och MAXFPS säljer den? Den äldre modellen, XB verkar ju alla sälja...

Permalänk
Medlem

Hade aldrig valt asusen, fick en otrolig huvudvärk / migrän av den skärmen.
Ett fåtal andra med tydligen:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Bytte till Benq XL2411Z och hade då inga problem alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheMuffinMan:

Osäker vad B står för men är en äldre modell ja.

Urkass bildkvalité för att vara TN panel eller om du jämför med IPS eller dylikt? Bra svar förövrigt..

Urkass jämfört med vad som helst nästan, typ mobiltelefon.

Gamman är svår att få till utan en i1display eller liknande verktyg. Plus att den skiftar så sjukt mycket samt att det räcker med att sitta rakt framför en TN panel för att störas av att Gamman skiftar, Ovre tredjedel = mörk. Mitten = normal. Botten = urvattnat.

Plus att det krävs en ICC alt tweaks i Nvcpl och dessa blir ofta ignorerade av spel.

Skrivet av pandana:

Hade aldrig valt asusen, fick en otrolig huvudvärk / migrän av den skärmen.
Ett fåtal andra med tydligen:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Bytte till Benq XL2411Z och hade då inga problem alls.

VG248QE har ju PWM så den flimmrar högfrekvent hela tiden till skillnad från t.ex. XL2411Z.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M