Är detta väggfäste bra? (KNMA-MFM30W)

Permalänk
Avstängd

Är detta väggfäste bra? (KNMA-MFM30W)

http://www.konigelectronic.com/sv_se/550538039

Edit,
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv-tillbehor/vaggfa...

Nackdel, dyrt.

Fördel, det enda jag hittade som såg någorlunda vettigt ut i nästan realistisk prisklass.

(De skall sitta i mitt finrum, så helst INTE som ser för plastigt ut eller ser ut som ett hopsvetsat fyrkantsrör eller (synliga) bockade plåtprofiler, ser skitfult ut på väggen där jag skall ha det annars... )

Jag behöver 2 st.

Andra förslag på fästen som inte är gjorda av för mycket plast eller ser ut som hopsvetsade fyrkantsrör och bockade plåtprofiler?

Helst med gjutet eller sänksmitt väggfäste, samt aluminiumarmar som är gjutna och inte är svetsade, gärna utan plast eller för simpla profiler.

Bör klara minst 10-15 kg, gärna mer.

Ingen särskild prisnivå, men ser gärna att det blir så billigt som möjligt men utan att inkräkta på kvaliteten.

Jag behöver, som sagt två st.

Det skall sitta en 24" skärm på dessa, som har VESA 100 x 100, men skulle vilja att det går att byta skärmen till en något större TV eller liknande i framtiden som kan väga mer.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag lägger hellre på litet för att få bra grejer än enbart billigast.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

24" passar inte på fästet. Enligt specsen.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Avstängd

Ok, vad skiljer fästena åt?
(Fick ingen riktig klarhet när jag tittade på sprängskisserna, måtten verkar samma)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, vad skiljer fästena åt?
(Fick ingen riktig klarhet när jag tittade på sprängskisserna, måtten verkar samma)

Det du får kolla är vad du har för fästen på din skärm.
100x100, 100x200, 200x200, 400x200, 400x400 det är dom vesa fästet klarar av från netonnet.
Vad ska du sätta det på för vägg?

konig fästet har bara 75X75 vesa

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

VESA 100 x 100, som jag skrev i nedersta raden i första inlägget.

En slät vägg, nära ett hörn så att det går att vika in den improviserade TVn mot väggen i 90 graders vinkel när den inte används så att den andra väggen blir fri.

Den behöver sticka ut en bit då det sitter en väggast hylla över den vägg där den skall vara när den är utvikt då man tittar på den.

Jag vill kunna fälla in den så att den ligger hyggligt plant mot väggen så att den inte syns så mycket eller blockerar hyllan.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Vet inget om just detta fäste, men jag har använt fästen av det märket tidigare. Det jag tyckte då var att det var väldigt tunt och vingligt. Fick ingen kvalitetskänsla alls av det. Men det var ett par år sen, så det är förhoppningsvis bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har funderat på detta först, men jag hittar det inte någonstans... (elgigantens nya fästen är skitfula, så dessa går bort...).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Tydligen är det två olika typer av fästen, det mindre huvudet är för mindre modeller, det med "vingar" är för större modeller, men armen verkar densamma...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number