Permalänk

Ny TV men är inte alls kunnig

Hej du som är förhoppningsvis TV-kunnig.

Nu är det dags för mig att införskaffa mig en TV och har kollat runt en del, men kunnig är jag inte för 5 öre. Kan lite basics kanske men inte mer än så. Därför vänder jag mig mot detta underbara forum. Har kollat på dessa 2 https://www.komplett.se/product/903200/tv-ljud-bild/tv-video/... och https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/46-50tum/lg-49uh... , men har ingen aning om vilken som är bättre då jag ser att båda har samma upplösning och typ samma pris. Är det någon TV ni andra skulle kunna rekommendera för typ samma pris och samma storlek (47-50 tum)?

Mvh Franjo

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Bildexpert 📺

@phoenix96: I fråga om bildkvalitet är det ganska mycket en axelryckning i den här prisklassen och kategorin. Det som talar för LG:n är man vet ganska väl vad man får i fråga om bild men att den serien UH60_X är väldigt seg. Tänk menyer med uppemot 1-2 sekunders fördröjning när man tryckt på knappen.

Philips å sin sida kan vara finessrika men en del modeller är uppåt väggarna märkliga i färger och bild. Så man måste studera varje modell och försöka avgöra. Ingen aning om just den du tittar på.

Permalänk
Medlem

@phoenix96: Det jobbiga och lite roliga när man ska handla TV-apparater är att du inte kan gå på pappret vilken TV som är bäst. Du har två alternativ, du googlar antingen efter recensioner och ser vilken som passar dig bäst. Eller så går du till en butik och kikar på TV-apparaterna, det senare är både kul men kan även vara missledande då färg inställningar, belysning och miljön inte är den samma som hemma hos dig.
Som de sas tidigare dock så är inte möjligheterna super stora i den budgeten, men tycker ändå det kan skilja mycket, då främst från okej till värdelöst. Så kan ändå vara bra att se om det går att hitta vilka bildinställningar som rekommenderas och be om att få pilla på TVna i butik, är aldrig något problem.
Om du bara vill ha ett snabbt svar och inte vill åka o kika på dom, så kolla upp recensioner o gå därifrån.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Laxpudding: Har kollat recensioner och det verkar som Philips tar hem det, men är väl medveten om att detta är ju en prisklass som man inte kan förvänta sig mycket av.

@Purrfected: Ja precis det kan jag hålla med om! Jag kikade endast på LGn då det var den som fanns i butiken där jag bor. Men som du själv säger så är det svårt att veta vad man köper pga omständigheterna i en affär självklart.

Tackar båda för era svar

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15