DX Racer Classic, någon som är runt 170-175cm som har stolen? Nackstöd bra läge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

DX Racer Classic, någon som är runt 170-175cm som har stolen? Nackstöd bra läge?

Såg att Maxfps har Classic för 2500kr på erbjudande, kollat på denna stolen tidigare men varit för dyr.

Det jag undrar är om någon som är runt min längd på ca 175cm har denna stolen och kan säga hur nackstödet är placerat för längden, då det är fast så vill man gärna hamna i bra läge med nacken osv.
Och inte typ ha bakhuvudet i nedre kanten lr övre.

Är rätt bredaxlad och classic ser bra ut då den inte har dessa extrema vingarna som dom andra modellerna.

Enda andra är Wide, men den är också alldeles för dyr för mig.

Lite trist det bara är den röda då jag föredrar den vita men.
https://www.maxgaming.se/classic-series-1/dxracer/classic-gam...

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av JimmieSan:

Såg att Maxfps har Classic för 2500kr på erbjudande, kollat på denna stolen tidigare men varit för dyr.

Det jag undrar är om någon som är runt min längd på ca 175cm har denna stolen och kan säga hur nackstödet är placerat för längden, då det är fast så vill man gärna hamna i bra läge med nacken osv.
Och inte typ ha bakhuvudet i nedre kanten lr övre.

Är rätt bredaxlad och classic ser bra ut då den inte har dessa extrema vingarna som dom andra modellerna.

Enda andra är Wide, men den är också alldeles för dyr för mig.

Lite trist det bara är den röda då jag föredrar den vita men.
https://www.maxgaming.se/classic-series-1/dxracer/classic-gam...

Är längre, men nackstödet är ju inget du sitter bakåtlutat mot största delen av tiden enligt egen erfarenhet i alla fall.
Men känns konstigt om den inte skulle vara bra eftersom det är en standardmodell och du har en standardlängd då 175cm brukar vara snittet.

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||