Permalänk

Jag kan varmt rekomendera tvättmaskin och torktummlare från LG.

Vi köpte det senast och jag kommer garanterat köpa LG nästa gång jag ska byta.
Deras system för att ha motorn direkt på trumman fungerar väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

För att göra det ännu jobbigare att välja så fick jag precis en offert ifrån tretti.se på dessa 2 maskiner...

Tvättmaskin
Torktumlare

Kostar totalt 23301 men får båda för endast 10.999,00:- totalt alltså. Känns konstigt, aldrig hört talas om märket ens. Något som vet något?

Vad jag hittar så är Bauknecht en del av Whirlpool. Om inget ändrats de 10 senaste åren så gör Whirlpool bra mikrovågsugnar, det mesta andra som kommer därifrån bör undvikas då de generellt har en tendens att gå sönder lite mer än andra märken, i varje fall upplevde jag att det var så förr.

När det gäller vikten maskinen tar så är det nog svårt att gå över 5-6 kg i normalfallet. 8-9 kg är rejält med tvätt och om jag inte minns helt fel så ligger fastighetsmaskinerna hos min BRF på 6 kg, tror aldrig jag lyckats maxa det även när man samlat tvätt i upp till två veckor. Däremot så kan högre vikt betyda större trumma och därigenom effektivare centrifugering vid lägre varvtal. Har för mig att en maskin på 5 kg och 1600 varv gav lika mycket restfukt som 7 kg på 1400 varv. Sen är det klart att det aldrig är en nackdel att maskinen kan ta lite mer tvätt.

Permalänk

Orderdetaljer
WM14W447DN_WT47W568
Siemens WM14W447DN_WT47W568
1 x 10.915,50
10.915,50

Services
Bosch Vit monteringssats WTZ11310 304,00

Blev precis en beställning på detta. Tack för all hjälp

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Orderdetaljer
WM14W447DN_WT47W568
Siemens WM14W447DN_WT47W568
1 x 10.915,50
10.915,50

Services
Bosch Vit monteringssats WTZ11310 304,00

Blev precis en beställning på detta. Tack för all hjälp

Nice, det är den som har fått bäst betyg på https://tvattmaskin-test.se/ också. Hur blev det med torktumlaren?

Permalänk
Skrivet av Neimonster:

Nice, det är den som har fått bäst betyg på https://tvattmaskin-test.se/ också. Hur blev det med torktumlaren?

Vi (sambon) är jättenöjda med båda maskinerna! Gör det som ska och låter inte för högt heller. Stänger man dörren till toan så hör man dom inte.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Vi (sambon) är jättenöjda med båda maskinerna! Gör det som ska och låter inte för högt heller. Stänger man dörren till toan så hör man dom inte.

Det låter gott! Jag kanske köper samma.

Permalänk
Medlem

Fortfarande nöjda?

Funderar på denna Siemens och Miele..