Hur spar ni era projekt från Adobe?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Hur spar ni era projekt från Adobe?

Hej,
Ja, min fråga är som den lyder, hur spar ni era projekt från Adobe?
Alla projekten spars ju i "Mina Dokument" på den lokala disken, när ni är klar med ett projekt och skall arkivera det för ni över det till en extern HDD då?

Jag har en extern SSD från Samsung och funderar fall om jag skall göra så att alla projekt spars dit per automatik så att man kan arbeta mot den externa SSD:n direkt men på så sätt så förlorar jag iofs hastighet från min NVME disk (Samsung 960 EVO).

Så hur gör ni?

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

@Calby: Om du har ett microsoft konto kopplat kan du spegla t.ex. dina dokument mappen med onedrive, du kör lokalt men den gör en backup som förnyas varje gång filen sparas om så skulle datorn ge sig så ligger en kopia online som du kommer åt så fort du loggar in på ditt microsoft konto

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Jag sparar till en hårddisk, kopierar backups till en annan varje månad. Samt att jag lägger dem på min Google Drive (100GB 19kr/månad)

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Ferrat:

@Calby: Om du har ett microsoft konto kopplat kan du spegla t.ex. dina dokument mappen med onedrive, du kör lokalt men den gör en backup som förnyas varje gång filen sparas om så skulle datorn ge sig så ligger en kopia online som du kommer åt så fort du loggar in på ditt microsoft konto

Så har jag redan
Har länkat Documents, Desktop, Pictures m.m till min OneDrive har ju 1TB där som att jag preminumerar på Office.

Skrivet av Florrpan:

Jag sparar till en hårddisk, kopierar backups till en annan varje månad. Samt att jag lägger dem på min Google Drive (100GB 19kr/månad)

Har också kopiering till OneDrive plus att jag kopierar hela min hårddisk med Reflect kl 09:00 varje dag.

Min fråga var lite hur ni spar filerna för att slippa att det tar upp sådan stor plats.
Men kanske bara är att spara alla råa filer på NAS:en så löser det sig så med

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V