Ashes Of Creation MMO

Permalänk
Administrativ avgift

Jag är såld, om någon får en nyckel över tar jag gärna en ! sån jävla otur att man inte har pengarna att spendera denna månad

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av andra94:

Jag är såld, om någon får en nyckel över tar jag gärna en ! sån jävla otur att man inte har pengarna att spendera denna månad

Du behöver inte betala föränn 2:a Juni. Sen regga på sidan för en chans till nyckel. Klicka bara inte på ref länkar om du inte vill stödja personen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cerd Moyen:
PvP: Non-Combatant, Combatant och Corrupt.
Sett lite mer info om det här och om det som sades att om en Corrupt(spelare som attackerar en Non-Combatant) dör så tappas ens items är ju bra, sen att bara dödas som jag såg i en annan video är ju inget straff då man dör hela tiden i många spel, väljer man att köra pvp så bryr man sig nog inte om att det blir svårare.

Det som får mig att fundera lite extra på AoC är kommentarsfältet på kickstarter och vilket community utvecklarna redan nu skapar, snålheten saknar alla gränser, undrar hur det är med girigheten.
Så om en spelare lyckas övertala 6 andra spelare att använda deras referral länk så är månadskostnaden nästan gratis, lite motsägelsefullt av backers då man själv undviker att betala samtidigt som man tycker att det är bra med detta projekt, subscription. Och som synes skapas ju även länkar till spelares referral. Jag undrar hur många av dessa som tidigare klagade på att det kostade för mycket pengar och att man till slut ledsnade och började spela något annat, hur länge håller AoC?

En månad i spelet är fyra årstider vilket borde bli ett år ingame då. Det betyder att man måste vara ganska aktiv och spela väldigt regelbundet för att hänga med i utvecklingen. Loggar man sen ut och ens by förstörs så vad händer med ens grejer om de nu är kvar där eller bara har förstörts? Loggar jag in i wow efter flera år så har jag ju kvar allt skrot jag lootat på mig sen tidigare i "banken", det känns ju lite som att man vill samla på sig så lite saker som möjligt i AoC, tar även pengar plats i ens inventory?

Det jag menade med älgen. Om jag som i Warcraft går ut och hugger ved, det måste ju transporteras till ett ställe där det gör nytta, kommer karavan systemet in här eller har man en packåsna helt själv eller är det i ryggsäcken? Vem kan köpa allt man samlar på sig eller finns det npc som köper upp saker som man sen kan köpa från eller är det helt och hållet bara spelare som säljer/köper saker? Skulle inte förvåna mig om att någon kommer att göra en hemsida där brist/överflöd och status på dessa varor uppdateras ofta, så i slutändan så behövs inga karavaner, man går direkt till marknaden från skogen med sina varor.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Vet inte om det nämnts tidigare men dom kör Q&A varje Måndag, Onsdag och Fredag live på twitch, Börjar om en timme: https://www.twitch.tv/ashesofcreation

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

@punnisher du kommer ha bra med varning innan en siege på en node drar igång så du kan plannera försvaret och kalla in allianser.

Kickstartern nådde nya stretch goals, 2,5 mille målet verkar mest intressant för mig.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt spännande ut, dags för ett nytt bra MMORPG!

Reggade mig på sidan igår i hopp om key framöver.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem

Hmm, jag hoppas verkligen att de har ordentlig finansiering för att fullfölja projektet. (Vilket de säger att de har) Tycker nämligen att det är lite oroväckande det här med lyckade Kickstarter projekt, det verkar vara rätt vanligt att utvecklare börjar lova guld och gröna skogar. De lovar saker som kan mycket väl vara utom rimligt räckhåll, s.k feature creep.

Som sagt, de säger att de har finansiering och investerare bakom sig som är redo att hoppa på. Får väl hoppas att det stämmer, vet ännu inte om AoC är något för mig men jag ser gärna nya fräscha spel till MMORPG genren.

Edit: Kan ju också tillägga att jag slängde in en slant i kampanjen på dag 1, håller tummarna.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

De har tydligen 30 miljoner investerat sen tidigare.

Permalänk
Medlem

Hoppade på o backade detta. Håller med skeptiskt till mmorpgs då de äter för mycket tid än vad jag inte riktigt vill lägga. Detta fångade mitt intresse trots allt så ska bli kul att följa!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Räcker de bara att regga sig på deras hemsida för att få chans till key ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

@e@s: Japp!

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Hmm, jag hoppas verkligen att de har ordentlig finansiering för att fullfölja projektet. (Vilket de säger att de har) Tycker nämligen att det är lite oroväckande det här med lyckade Kickstarter projekt, det verkar vara rätt vanligt att utvecklare börjar lova guld och gröna skogar. De lovar saker som kan mycket väl vara utom rimligt räckhåll, s.k feature creep.

Som sagt, de säger att de har finansiering och investerare bakom sig som är redo att hoppa på. Får väl hoppas att det stämmer, vet ännu inte om AoC är något för mig men jag ser gärna nya fräscha spel till MMORPG genren.

Edit: Kan ju också tillägga att jag slängde in en slant i kampanjen på dag 1, håller tummarna.

Det är redan fullt finansierat, kickstartern är ren bonus.

Permalänk

Q&A ikväll igen kl 00:00 https://www.twitch.tv/ashesofcreation

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser fram emot alpha extremt mycket. Bidrog med en ordentlig slant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eremyn:

Ser fram emot alpha extremt mycket. Bidrog med en ordentlig slant

Ohh Alpha, vad mycket bidrog du med då? Pytsade enbart $45 för beta2 här.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Eremyn: Haha sick! Well spent får vi hoppas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att det är så himla långt kvar

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

@Eremyn om du vill lira med en svensk under alla alphas så är det bara att slänga iväg ett pm.

Permalänk
Medlem

@TheCouchNerd: Har tyvärr bara alpha phase 1 nyckel. Du har closed alpha. Men när det väl är dags så självklart

Permalänk
Medlem

$1,749,211 pledged
Nästa mål nås strax, "The Underrealm".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Det är redan fullt finansierat, kickstartern är ren bonus.

Jo, jag vet att de påstår det. Vilket du också hade sett om du hade läst mitt meddelande ordentligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Jo, jag vet att de påstår det. Vilket du också hade sett om du hade läst mitt meddelande ordentligt.

Så varför oroa sig över en kickstartern? Du motsäger ju dig själv. Vad jag vet så de spel som misslyckats eller inte hållit vad de lovat har ju varit helt beroende av kickstartern för finansiering. AoCs mål på 750000$ är sjukt lågt om det skulle vara så att dom förlitar sig på kickstarter pengar.

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut, men helt ärligt. Alla mmo är likadana och det är tråkigt i längden. I alla fall för min del.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Så varför oroa sig över en kickstartern? Du motsäger ju dig själv. Vad jag vet så de spel som misslyckats eller inte hållit vad de lovat har ju varit helt beroende av kickstartern för finansiering. AoCs mål på 750000$ är sjukt lågt om det skulle vara så att dom förlitar sig på kickstarter pengar.

Jag motsäger inte mig själv. Man ser Kickstarterkampanjer hela tiden som lovar guld och gröna skogar när stretchgoal efter stretchgoal bryts igenom, de är nog lätt hänt att man blir lite "carried away". De påstår att de har finansiering, man får ju bara hoppas att de också har möjlighet att ändra dessa kontrakt för mer pengar lär behövas ju fler stretchgoals de bryter igenom och projektet blir bara större och större. Deras initiala uppskattning på (vad var det, ~$30mil eller något?) kanske inte är realistisk längre nu när projektet i sig har ändrats och blivit större.

Jag tycker den milda oro som jag besitter är berättigad.

Visa signatur

Permalänk

De kommer släppa spelet med eller utan alla stretch goals har de sagt. Detta kommer bara garantera att vi kommer få alla stretch goals snabbare eller t.o.m vid launch om allt går bra. Men om de får problem kommer de släppa grund spelet först och släppa alla stretch goals via patcher.

Permalänk
Medlem

@TheCouchNerd: Jag såg också det, men undrar om det verkligen är rätt "ordning", att inte ha med det från början menar jag..?

Permalänk

Är sjukt sugen på att testa! Dock verkar det bli monthly payments, och där går det dessvärre bort för mig.

Permalänk
Skrivet av droop:

@FotZik: Jag såg också det, men undrar om det verkligen är rätt "ordning", att inte ha med det från början menar jag..?

Okej, ja jag kan bara prata för mig själv och jag skulle helst se grund spelet släppt enligt deras tidsplan (någon gång under 2019) än att de fördröjer det för kickstarter sakerna. Om de kommer i framtida patcher gör inte mig något.

Permalänk

@Kastroullen: Månadskostnad är väl det enda vettiga alternativet enligt mig iaf, Vad föredrar du?

Visa signatur