Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mölnlycke
Registrerad
Feb 2010

Problem i wordpress

Bästa Sweclockers! Behöver er hjälp!

Är nyanställd och likt teliareklamen så vill min chef att jag tar en titt på en wordpresssida han vill skapa som ska fungera som en "dashboard". Har tre problem.

1. När man kommer in på vår sida är informationen vi arbetar med grupperad i tiles. Tanken är att dessa tiles skall samla massa olika sociala medierkanaler, insta, twitter, youtube mm. Vårt första problem är att om man just nu trycker på alla tiles blir man "redirectad" till en tile... Kan det vara en inställning eller är det "backend"? Har läst en del wordpresstrådar nu och vet inte riktigt hur jag ska tackla problemet.

2. Av någon anledning har wordpress embeddedfunktion slutat fungera överhuvudtaget. Har testat att uppdatera programvaran till den senaste, använda publika länkar etc. Vad som händer när jag testar att klistra in länkarna via wordpress egna "add media" är att länkarna bara "förblir där". Det kommer ingen film och det står "www.youtube/sdfsfoijsofj". När jag går in i tilen kan jag välja mellan blogpost, youtube, twitter etc. Kan inte embedda youtubefilmer i någon av dem.

3. Finns det något sätt att göra tilesen i wordpress "liveuppdaterande". Hade varit en skön dashboard om man kunde se hur facebookkommentarer eller youtubefilmer spelas i realtid.

ÄR JÄTTETACKSAM FÖR SVAR OCH FÖRSLAG. Den som kommer med ett rätt hjälp utlovas pingvinstänger!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

"redirectad till en tile", va?
Du menar att rutan är en länk, och man kommer till det inlägget?
Vad vill du ska hända då?

Du måste nog förklara lite, för du pratar inte om WordPress grundfunktioner här. Vilket tema har ni?

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mölnlycke
Registrerad
Feb 2010

ska försöka förklara lite mer ingående

Hej!

Ja, tilen fungerar som en länk och man kommer till ett inlägg, men inte rätt inlägg. Vi har 10 tiles och alla leder till inlägget förknippat med tile 1 :S.

Om jag befinner mig i wordpressmenyn där man bygger sajten, har jag främst en lista på tiles att välja på. Trycker jag på dem kan jag välja att antingen skriva en bloggpost, göra tilen till ett youtubeinlägg eller twitterinlägg (ingen text utan bara en film eller flöde). För att skapa så informationsrikt innehåll som möjligt vill jag använda bloggpostfunktionen så att jag kan blanda film och text.

Tyvärr spelar det ingen roll vad jag skriver eller länkar eftersom tilsen leder alla tillbaka till tile 1. Så skriver jag något i tile 10 så spelar det ingen roll, för att om jag sedan trycker på tilen som är ämnad till en viss typ av information, hamnar jag ändå på tile 1, med en annan typ av info.

Temat vi har är någon flummig argentinare som snickrat ihop själv.... Men! Det ser ungefär ut såhär om det hjälper! https://sv.wordpress.org/themes/hitchcock/ ska fråga på måndag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Det säger inte mycket. Du bör ju rimligtvis kunna ändra länken för varje tile. Kan inte riktigt hjälpa dig mer eftersom jag inte vet hur ert tema fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mölnlycke
Registrerad
Feb 2010

hm, nä. Men det känns ändå som att du har en poäng i att det är temat som är strul. För där har jag inte tittat än. Sidan har också ganska lång laddtid :S.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av filipgbg_92:

hm, nä. Men det känns ändå som att du har en poäng i att det är temat som är strul. För där har jag inte tittat än. Sidan har också ganska lång laddtid :S.

Om det är så att du är oerfaren inom WordPress eller webb så kan det vara att du förbisett något.
Har ny nyss fått temat?
Har det fungerat förut?

Vem hanterade det förut?

Har du kollat i customizer/anpassa läget?
Har temat en egen panel med inställningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Låter som om temat blivit trasigt och växt ifrån wordpress. Eller om det är ett plugin till temat som behöver uppdateras. Det är inga grundfunktioner i wordpress