Två 144hz skärmar men bara en DP ingång - hjälp!

Permalänk

Två 144hz skärmar men bara en DP ingång - hjälp!

Hej!

Jag håller på att få ihop en schysst skärm setup i min lilla gaminghörna. Jag kommer att köpa två 144hz skärmar och vill givetvis uppnå 144hz till båda skärmarna. Problemet är att jag en endast har en DP ingång i mitt grafikkort (GeForce gtx 970). Jag har letat runt en hel del efter olika adaptrar osv men som jag förstått det finns det inga DP-adaptrar via DVI, HDMI eller VGA som kan nå upp till 144hz?

Har jag missat eller missförstått något eller får jag helt enkelt finna mig i att två 144hz skärmar med mitt grafikkort inte är tillämpbart i dagsläget?

Jag är inte jätte kunnig i ämnet och har försökt läsa på så gott det går, är väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

@Panicore89:

Du skriver inte vilket 970 du har men det bör ha både DVI & DisplayPort? Båda stödjer 144 Hz.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

Dual link dvi har väl stöd för 144hz. Om någon av dina skärmar har stöd för det.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

@Panicore89:

Du skriver inte vilket 970 du har men det bör ha både DVI & DisplayPort? Båda stödjer 144 Hz.

Hej Vimsig och tack för svar!

Jag har både en DP och DVI, det stämmer. Kan jag koppla in en skärm via DP och en via DVI och uppnå 144hz på båda skärmarna menar du?

Som jag skrev tidigare har jag ett GeForce GTX 970, finns det något mer att säga om grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panicore89:

Hej Vimsig och tack för svar!

Jag har både en DP och DVI, det stämmer. Kan jag koppla in en skärm via DP och en via DVI och uppnå 144hz på båda skärmarna menar du?

Som jag skrev tidigare har jag ett GeForce GTX 970, finns det något mer att säga om grafikkortet?

Ja det skall fungera.

Syftade på vilket märke du har på grafikkortet (MSI, Gigabyte, ASUS osv) men det kvittar.

Visa signatur

Computer says no...