Permalänk
Medlem

K70 Lux "blinkar"

Hallå,

Fick ett K70 lux i julklapp av frugan som jag har ett "problem" med.
När jag kör någon RGB profil som inte är statisk, så märker jag ofta att vissa knappar "blinkar" till i någon helt annan färg än vad det ska göra.
Är det någon som har liknande problem med sitt?
Någon som går att fixa, eller ska jag behöva reklamera det?

Permalänk
Medlem

Öppna programmet CUE (Corsair utility engine) och stäng av belysningen via den.
Har du installerat den så finns den som en ikon bredvid klockan på taskbar/aktivitetsfältet, annars ladda ner den härifrån.
http://www.corsair.com/en-eu/downloads

edit: sorry läste inlägget lite fel.
Testa med att ändra profilerna till annat som statisk färg och se om samtliga knappar/tangenter klarar av att ge rätt sken statiskt.

Permalänk
Medlem

@SolidReactor: Jag har en profil som är statisk och en med pulserande på, exakt samma upplägg med färgerna så visa färgerna klarar den. Ska se om jag kan filma det ikväll när det är mörkt ute så att det syns ordentligt hur jag menar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fångat ett litet klipp på vad jag menar, titta på S och A så syns det hur de blinkar till.

Video

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av grensman:

Nu har jag fångat ett litet klipp på vad jag menar, titta på S och A så syns det hur de blinkar till.

Video

Hejsan,

Vad är det för profil?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Denna Majoras Mask, finns både pulserande och static. Kör med static nu eftersom jag får sånna "flickers" på nästan vilken profil jag än väljer som har levande.

Permalänk
Medlem

@grensman: testat med en ev. firmware uppdatering?

Permalänk
Medlem

@SolidReactor: Lite sent svar, men FW är senaste, har testat andra usb-portar och fortfarande likadant.
Blir att göra ett garantiärende av det.

Permalänk
Medlem

@grensman: Lycka till och ha en trevlig helg

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av grensman:

@SolidReactor: Lite sent svar, men FW är senaste, har testat andra usb-portar och fortfarande likadant.
Blir att göra ett garantiärende av det.

Hör av dig hur det går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av grensman:

@SolidReactor: Lite sent svar, men FW är senaste, har testat andra usb-portar och fortfarande likadant.
Blir att göra ett garantiärende av det.

Hej! Fick samma fel som dig men ett nytt var felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av lennartstek:

Hej! Fick samma fel som dig men ett nytt var felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du samma fel men har fått det utbytt och nu fungerar de?

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hade du samma fel men har fått det utbytt och nu fungerar de?

Tyvärr började det nya med det också. Tror tyvärr det måste vara firmware relaterat eller något. Statiska färger funkar fint dock så jag är ju nöjd där men color shift kunde ha funkat bättre även om det ändå stör mig att ha shiftande färger.

Skickades från m.sweclockers.com