Trådlöst mekaniskt tangentbord och mus...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2004

Trådlöst mekaniskt tangentbord och mus...

Tänkte bara undersöka om någon här känner till någon bra trådlös mus och tangentbord kombo, där tangentbordet också är mekaniskt?

Har en fri usb-port på min laptop och vill kunna snabbt skifta tangenbord och mus från min stationära och laptop.
Det är alltså viktigt att kommunikationen till både musen och tangenbordet går genom en gemensam usb-sändare/mottagare.
Jag är inte direkt intresserad av att krabba med en usb-hub eller liknande, men om det inte finns bra tbord/mus-kombos så kanske man får tänka om.

Har idag en schleten mus/tangenbord kombo från logitech som inhandlades för några hundra för kanske 5-6 år sedan.

EDIT: Jag skriver ganska mycket på mitt tangentbord, och game:ar ingeting. Jag vill ha ett mekaniskt tangentbord som är skönt att skriva på. Behöver inte ha rgb eller macros eller dylikt. gärna numpad dock

tyddliggöra behov
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

@Misk: Jag tror inte det finns ett rimligt kombo-paket med trådlös mus och tangentbord, i alla fall inte ett mekaniskt sådant, mitt råd är att du köper dem separat.

Gällande tangentbord så är min varmaste rekommendation detta:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/matias/nordic-wir...

Det saknar förvisso Numpad men bör i övrigt uppfylla dina kriterier med råge. Switcharna är grymt sköna att skriva på, bland de bästa som jag har använt i alla fall. Tangentbordet i övrigt är välbyggt med extra USB portar ifall du skulle vilja ladda något annat tillsammans med tangentbordet, lång batteritid och krypteringen är ett plus i kanten.

Nackdelen är att du inte kan använda USB-portarna på tangentbordet till annat än laddning.

Musen är lättare, det finns en uppsjö av trådlösa alternativ att botanisera bland. Logitech erbjuder bra alternativ även om en del av dem kostar multum, MX Master har extremt goda recensioner men kan vara något otymplig att resa med.

Hoppas det hjälpte något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2004

@nogravitas tackar!