Permalänk

Datormusen slinter

Hello!

Köpte en Mionix Avior 8200 nyligen. Problemet är att den slinter, som om den vore berusad - för att göra en mänsklig liknelse. Jag kan försöka dra en rak linje och plötsligt slirar muspekaren okontrollerat iväg nån mm-cm. Jag har försökt flera olika inställningar i musens mjukvara - dpi, polling rate, pointer speed - även tvättat av musmattan noga samt bytt usb-ingång men problemet kvarstår.

Byter jag till min gamla mus slinter den inte alls. Frågan är vad som kan göras eller om möjligheten finns att jag helt enkelt har fått ett dåligt exemplar? Modellen har väl ett par år på nacken men var köpt i nyskick, kanske hann den "ruttna" i lådan?

Permalänk
Medlem

@Datornooben2: Hej! Har du även provat andra underlag? T.ex. på ditt nytvättade skrivbord, på en tidning osv och se om den uppför sig likadant?

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk

Åh satan! Det lät som en så dum lösning i mitt huvud av någon anledning att jag inte ens bemödade mig att prova. Men fan om det inte var just där skon klämde. Jag får undersöka närmare med en dota-match men guds nåde om jag slinter och bränner ultin i ett creep! Igen...

Annars då, oddsen för att musen var trasig redan vid köp?

Tack!