Dell xps 13 eller HP Spectre x360 13 för studier/programmering/media.

Permalänk

Är det värt att betala ca 3,5k mer för för antingen xps 13 eller spectre x360 över denna?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4096031

Ska beställa idag men har svårt att besluta mig :/

Permalänk
Medlem

@Drivknuten: Hur skulle du säga att din x360 fungerar i touchläget, använder du den lika mycket som om det hade varit en iPad eller motsvarande? Om du hade kunnat välja, hade du då hellre bytt ut gångjärnen mot en iPad eller Android surfplatta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

@Drivknuten: Hur skulle du säga att din x360 fungerar i touchläget, använder du den lika mycket som om det hade varit en iPad eller motsvarande? Om du hade kunnat välja, hade du då hellre bytt ut gångjärnen mot en iPad eller Android surfplatta?

Jag tycker att den funkar bra i surfplatteläget, men att den är i största och tyngsta laget för att användas som en surfplatta, den enda gången jag
egentligen använder den i surfplatteläge är då jag ligger och läser på soffan och det funkar utmärkt. Men jag har en Samsung galaxy tab s, som jag knappt använt alls sen jag skaffade x360:n.
Jag skulle inte vilja byta ut tangentbordet och gångjärnen mot en vanlig surfplatta, detta då x360:n är en hyfsat kompetent laptop och en stor och tung surfplatta. Medans en Ipad eller Android platta bara är just en bra surfplatta.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Inaktiv

Jag har en annan Dell dator (Inspiron) som har 360 gångjärn och jag använder funktionen 0 timmar per vecka. Det är en totalt meningslös funktion. Du vill inte heller peta på skärmen så mycket för den blir full av flottfläckar. Dessutom, en 13 tums surfplatta? Verkligen? Windows 10 är dessutom inte lika touchvänligt som Android eller iOS
Så jag skulle inte ta med 2in1 gimmicken i beräkningarna. Det stör inte att det är där men det är inget som ger mervärde heller. Min 2in1 används som en laptop 100% av tiden. Touchscreen på laptops är den urbota korkade idén de kläckt på länge.

Någon på MS såg avundsjukt på Apple succe med iPad och tänkte. "Om vi lägger touchscreen på Windows??".... EPIC FAIL!!

Permalänk

Sitter här med min andra nya HP spectre x360 15" kaby lake. Båda två har haft ett problem med skärmen som gör att den ger ifrån sig ett coil whine när skärmen är inställd på 30-90% brightness. Helt oacceptabelt ofc, och supporten från HP har varit horribel. Nu får jag inte ens returnera den här andra datorn för att det gått så lång tid från det ursprungliga köpdatumet, suck. Stanna borta från HP, vad ni än gör.
Jag är fast med den här datorn, men ni kan komma undan!

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen en dock för att använda en extern skärm? Dom är ju extremt dyra.
Vad är skillnaden? Skadas datorn på något sätt om man bara kör en kabel direkt till datorn? Blir datorn för varm?