Projektor ändrar uppdateringsfrekvens och blir svart

Permalänk
Medlem

Projektor ändrar uppdateringsfrekvens och blir svart

Har ställt in windows på 60hz, när jag startar en film på datorn/facebook/youtube så blir det svart några sekunder och jag antar att det är för att uppdateringsfrekvensen ändras. Ska jag ändra den i windows eller hur ska jag undvika dessa avbrott i bilden, får psykbryt varje gång..

Från början var den inställd på 24hz i windows men då kom det avbrott helt random istället.

windows 10, gtx 1070
marantz av7701
epson eh-tw9300

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Efter en mycket lång tid verkar jag äntligen ha hittat problemet och det verkar inte röra sig om någon uppdateringsfrekvens.

Jag ändrade inställningen i den röda inringningen från "Automatiskt val" till något annat och vips så försvann problemen.
Hoppas jag inte ropar hej för tidigt nu men hittills har det fungerat utmärkt så jag ville egentligen bara posta det här så fler med samma problem får en lösning. Konstigt att jag inte hittat detta tidigare för jag är ju inte ensam om att ha en projektor.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Bildexpert 📺

@Azpire: Intressant! Ska försöka hålla det i bakhuvudet.

Tolkar det som att inställningen gör att grafikkortet synkar om och endast kör videon, snarare än att Windows lägger sig i fullskärmsläge. Detta kan trots allt vara att föredra om den till exempel kör filmen i rätt frekvens, till exempel 24 Hz.