Spel med tung story?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016

Spel med tung story?

Hej! Har alltid varit ute efter och gillat spel med lite tyngre story, så man faktiskt känner sig träffad när någon viktig dör eller att man storlipar i slutet... Letar därav nytt sådant spel!

Har spelat:
Life is Strange
The Walking Dead (Både första och Season 2)
The Witcher 3 (Ja, jag storlipade i slutet. Även spelat ut båda DLCs)

Ahhh f*n kommer inte på mera jag har spelat... Vill spela The Last of Us men har bara tillgång till PC :/

Hursomhelst bara skicka en massa sådana spel så skickar jag tillbaka en massa kärlek och tårar

EDIT: The Wolf Among Us har jag hört mycket bra om, är det värt det? Bara priset som drar ner lite på det :/

Jag är bäst ingen protest.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Provat The Banner Saga?
http://store.steampowered.com/app/237990/The_Banner_Saga/

Lite "old school", men storyn känns!

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Roger W:

Provat The Banner Saga?
http://store.steampowered.com/app/237990/The_Banner_Saga/

Lite "old school", men storyn känns!

Nej det har jag inte provat! Ser kul ut, men när man läser den första recensionen så säger han att i slutets spel så är det inte direkt "avslutat" när spelet är avslutat... Men gillar att det lägger till lite i en själv att man får tänka ut själv vad som händer?

EDIT: Oj f*n... Sent på natten, såg precis att det var ett andra spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Om du fick ett dåligt slut i witcher3 provat spela om det med andra val?
Jag vet iaf minst fyra olika slut =D

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittsjö
Registrerad
Sep 2008

Brothers: A tale of two sons - Spelas helst med handkontroll dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av BergHa:

Om du fick ett dåligt slut i witcher3 provat spela om det med andra val?
Jag vet iaf minst fyra olika slut =D

Nej men fick det jag ville ha när jag kolla på de andra sluten sen på Youtube men man saknar ju fortfarande Vesemir

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av johnlennonx:

Brothers: A tale of two sons - Spelas helst med handkontroll dock

Det ser kul ut! Har en dosa så det är inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Berlin
Registrerad
Dec 2011

Heavy Rain?

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

05/01/92

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmø
Registrerad
Maj 2003

@firstofmay:
JAAASOOOOOON!!

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Metro Spelen Läst även böckerna! Älskar dem! Försök även spela dem på så hög grafik som möjligt, för atmosfären i dem spelen är guld.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Många hackar på det, men tyckte Dragons Dogma var coolt med sin lilla tvist. Var länge sen man spelade något liknande ju.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

quantum break tycker jag var väldigt coolt och annorlunda från något annat spel jag någonsin spelat. En mix av spel/cutscenes och liveaction. De har mixat spel och tv-serie i ett.

Annars tyckte jag call of juarez bound in blood samt bioshock infinite (jag lipa) haft väldigt bra och tunga/djupa stories

Dator: CPU: Intel core I7 6700K @4.4GHz | Kylare: CM Seidon 240m | Moderkort: Asus Z170i Pro Gaming | GPU: MSI GTX 1080ti FE | RAM: Corsair 16GB 3000MHz | Chassi: Ncase M1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 1TB | PSU: Corsair sf600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009

Alan Wake (ett mästerverk)
Baldur's Gate serien (om du gillar RPG)
Fallout 1 & 2 (om du gillar RPG)
Max Payne (hört att det ska vara riktigt bra)
Planescape: Torment (hört ska vara väldigt bra RPG. Finns ny Enhanced Edition)
To the Moon (inget annat spel har rört mig så mycket)
Vampire the masquerade redemption (gammal RPG klassiker jag gillar än idag)
Vampire the masquerade bloodline (hört att det ska vara bättre än Redemption)
Witcher serien (Witcher 3 är helt klart bästa i serien. Tycker själv storyn är bra i de andra också. Witcher 3 fick dock till striderna riktigt bra jämfört mot de andra)

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series
16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

@Dew87: Va falls har du inte spelat Max Payne 1-3 ????

Då har du 3st ruskigt roliga spel framför dig även om 1an och 2an börjar känns lite gamla så är storyn såpass bra att dom är ett absolut måste.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Berlin
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av subruz:

Klockren https://www.youtube.com/watch?v=0cgOti7gLus

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

05/01/92

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av firstofmay:

Heavy Rain?

Varken kört eller sett gameplay på det knappt... Men verkar bara vara för Playstation :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ditt rum
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Hagge:

Metro Spelen Läst även böckerna! Älskar dem! Försök även spela dem på så hög grafik som möjligt, för atmosfären i dem spelen är guld.

Har funderat lite på dem! Verkar riktigt roliga

Skrivet av Liljagare:

Många hackar på det, men tyckte Dragons Dogma var coolt med sin lilla tvist. Var länge sen man spelade något liknande ju.

På Youtube ser det ut väldigt mycket som Witcher-spelen, ser faktiskt bra ut

Skrivet av breakwin:

quantum break tycker jag var väldigt coolt och annorlunda från något annat spel jag någonsin spelat. En mix av spel/cutscenes och liveaction. De har mixat spel och tv-serie i ett.

Annars tyckte jag call of juarez bound in blood samt bioshock infinite (jag lipa) haft väldigt bra och tunga/djupa stories

Quantum break har jag tittat på, bara prislappen som svider lite :/

Skrivet av Dew87:

Alan Wake (ett mästerverk)
Baldur's Gate serien (om du gillar RPG)
Fallout 1 & 2 (om du gillar RPG)
Max Payne (hört att det ska vara riktigt bra)
Planescape: Torment (hört ska vara väldigt bra RPG. Finns ny Enhanced Edition)
To the Moon (inget annat spel har rört mig så mycket)
Vampire the masquerade redemption (gammal RPG klassiker jag gillar än idag)
Vampire the masquerade bloodline (hört att det ska vara bättre än Redemption)
Witcher serien (Witcher 3 är helt klart bästa i serien. Tycker själv storyn är bra i de andra också. Witcher 3 fick dock till striderna riktigt bra jämfört mot de andra)

Du kunde inte ha rabblat upp lite mera spel?

Är inte så mycket för skräckspel då jag är lite som en 2-årig flicka inombords och blir livrädd av små saker och rörd av andra grejer...
Witcher 3 har jag ju såklart kört ut och funderar på att införskaffa de andra spelen i den serien...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

@StickanN
Skaffa en begagnad Playstation 3 för några hundralappar och spela Ico & Shadow of the colossus, otroliga mästerverk som var banbrytande och är väldigt speciella och tämligen gripande upplevelser. Ett (egentligen två) stycke(n) spelhistoria. Därefter ligger vägen öppen för Heavy rain, Beyond: Two souls och The last of us om du inte vill köra dem med bättre grafik på PS4. Slutligen har du The last guardian som är Team Icos länge försenade final.

Ska du tvunget hålla dig på PC så... har jag dessvärre inga vettiga förslag. Mass effect kanske? Bra spel med hyfsat tung story men minns inte att det var särskilt känslomässigt gripande. Nu ligger Max Payne ännu på min "bucket list" så den kan jag inte uttala mig om.

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@StickanN: To the moon rekommenderas varmt om du vill blir berörd, likaså that dragon cancer.
En gammal goding med en bra story (och många Qte) är fahrenheit/indigo prophesys som finns i en enhanced edition.

Blev lite glatt överraskad över Oxenfree också.
Sen får man inte glömma Wolf among us heller

Edit: oooh, glömde nästan ett wildcard: spec ops: the line där storyn är tuuung men spelet sådär

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Hagge:

Håller med. Spelen fick mig att få upp ögonen för Dmitrij Gluchovskij. Helt klart en franchise som det borde göras mer på.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Bioshock? Storyn är ganska bra i dem. Bioshock Infinite gillade jag skarpt.
Och ifall du vill ha bra story är ju Warcraft-sagan något att bita i.

~Hic Sunt Leones~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Att ingen har sagt Firewatch än får man nästan skämmas lite över. Sjukt spännande och lagom lång story, dessutom är prislappen väldigt överkomlig.

Chassi> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,7 Ghz GPU>GTX 1080 Armor OC MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair AX1200

Kringutrustning> Samsung UE46F5005, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Steelseries Siberia 840, Behringer Ms40

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

@StickanN:

Själv gillade jag Dragon Age: Origins. Börjar ju dock vara lite gammalt..

Sen så har ju Telltale också gjort ett Game of Thrones spel och The Walking dead: Michonne (har inte testat dom, men The Walking Dead 1 och 2 var ju riktigt bra)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Köp en gammal PS3 på blocket och kör igenom Heavy Rain, Last of US och Beyond two souls.
Tre riktigt bra lir.

Såg precis att någon skrivit precis likadant ovan.

På PC finns ju lite gamla klassiker som Alan Wake osv.

kopia av inlägg
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Mizccc:

Att ingen har sagt Firewatch än får man nästan skämmas lite över. Sjukt spännande och lagom lång story, dessutom är prislappen väldigt överkomlig.

Jaaaaaaaa, ett helt underbart spel. Rekommenderas varmt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2009

Mass Effect 1-3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av StickanN:

Du kunde inte ha rabblat upp lite mera spel?

Är inte så mycket för skräckspel då jag är lite som en 2-årig flicka inombords och blir livrädd av små saker och rörd av andra grejer...
Witcher 3 har jag ju såklart kört ut och funderar på att införskaffa de andra spelen i den serien...

Du får väll hoppa över Alan Wake och Vampire the Masquerade spelen om det är så illa. Tycker dock det är lite synd då dessa är väldigt bra

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series
16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

The Witcher 1. Tycker ärligt talat att det är bättre än The Witcher 3 pågrund av den där härliga atmosfären i spelet, det är verkligen en dedikation till bokserien. Om du inte har läst böckerna råder jag dig även att göra det. (Helst på engelska eller polska)

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Planescape: Torment, finns inget fel som spelar i samma liga när det gäller berättelse och berättande. Dock är det ju ett gammalt spel och rätt långt från de spel du nämnt när det gäller spelupplevelse...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

@StickanN:

Quantum break finns för ca 180kr på diverse key-hemsidor som g2a osv

Dator: CPU: Intel core I7 6700K @4.4GHz | Kylare: CM Seidon 240m | Moderkort: Asus Z170i Pro Gaming | GPU: MSI GTX 1080ti FE | RAM: Corsair 16GB 3000MHz | Chassi: Ncase M1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 1TB | PSU: Corsair sf600