Permalänk

TV för presentationer

Söker efter en bra TV att ha på kontoret för presentationer.

Storlek kanske kring 42" till 55".

Pris är jag osäker på, vet inte vad de ligger på. Så jag tar alla förslag just nu, vill först få en bild av vad som finns.

Trådlös anslutning är värt mycket om det finns apparater min inbyggt stöd.

Permalänk
Medlem

Jag kör SwedX monitorer för presentationer samt övervakning, både privat och på arbete. Givetvis kan du inte jämföra dessa med en UHD-tv från någon av de större tillverkarna då dessa paneler har lite blödningar etc vid mörka bilder.

Men över lag så är dessa panelerna verkligen värda pengarna, tror det är svårt att hitta 4K@60hz monitorer i denna storleken som har så pass bra kvalité för samma peng.

http://swedx.se/

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Jag kör SwedX monitorer för presentationer samt övervakning, både privat och på arbete. Givetvis kan du inte jämföra dessa med en UHD-tv från någon av de större tillverkarna då dessa paneler har lite blödningar etc vid mörka bilder.

Men över lag så är dessa panelerna verkligen värda pengarna, tror det är svårt att hitta 4K@60hz monitorer i denna storleken som har så pass bra kvalité för samma peng.

http://swedx.se/

tack för svar.
de ser väldigt intressanta ut.

förstår att om jag frågar någon som värdesätter bästa bästa bildkvalité att dessa kanske inte går hem.
men om du skulle jämföra bildkvalitén med en standard projektor och denna... eller kanske en ok dataskärm... hur är dessa skärmar?

funkar de att visa upp en windows miljö och alla som tittar kan läsa texten eller blir mindre detaljer helt obegripliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

tack för svar.
de ser väldigt intressanta ut.

förstår att om jag frågar någon som värdesätter bästa bästa bildkvalité att dessa kanske inte går hem.
men om du skulle jämföra bildkvalitén med en standard projektor och denna... eller kanske en ok dataskärm... hur är dessa skärmar?

funkar de att visa upp en windows miljö och alla som tittar kan läsa texten eller blir mindre detaljer helt obegripliga?

Jag är personligen väldigt kräsen och tycker att dessa skärmar är mer än ok. Jag rekommenderar inte att använda dessa för filmvisning i ett vardagsrum eller spelskärm. Men som skärm för powerpoint-presentationer, övervakning etc så är de perfekta, mycket bra kontrast, ljusstyrka och är knivskarpa.