raspberry pi 3 med 3,5 lcd startar inte igång

Permalänk

raspberry pi 3 med 3,5 lcd startar inte igång

Håller på bygga min egna BMO för er som inte vet är det en tv spels konsoll från serien adventure time.
Men nu har jag fastnat lite jag har installerat på den retropie och har funkat jätte bra men nu när jag ska sätta igång skärmen så blir det endast vitt. Behöver man installera något annat program i den för att funka?
hittade endast guider till om man kör raspbian på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

Håller på bygga min egna BMO för er som inte vet är det en tv spels konsoll från serien adventure time.
Men nu har jag fastnat lite jag har installerat på den retropie och har funkat jätte bra men nu när jag ska sätta igång skärmen så blir det endast vitt. Behöver man installera något annat program i den för att funka?
hittade endast guider till om man kör raspbian på den

Jag gjorde misstaget att köpa en billig skärm från eBay. Denna funkar endast med deras egna os iso. Skärmen är långsam men har Touch funktion. Inte nöjd alls. Kommer inte riktigt ihåg hur den betedde sig på annan iso.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP Elitebook 640 G9
Server: HP Microserver N54L, 8 GB ram, 8 TB hd.

Permalänk

@zeem: okej men behöver man programmera något eller skall det bara vara att köra direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

@zeem: okej men behöver man programmera något eller skall det bara vara att köra direkt?

På den jag provade brände jag iso på Sd kort sedan funkade allt direkt. Den var när jag provade kali eller raspbian endast. Uppdaterade jag systemet slutade skärmen att fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP Elitebook 640 G9
Server: HP Microserver N54L, 8 GB ram, 8 TB hd.

Permalänk

@zeem: vilken iso använde du dig av? köpte också från ebay och tror inte det kom med nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

@zeem: vilken iso använde du dig av? köpte också från ebay och tror inte det kom med nått

Säljaren jag hade länkade till en. Kändes inte bra alls. Men jag provade iaf. Det som är stökigt är att drivrutinen är dålig och verkar inte att få tag på någonstans.
Komma på baksidan på skärmen och sedan kör Google. Vilken distro version berodde i mitt fall på vilken version av skärm jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP Elitebook 640 G9
Server: HP Microserver N54L, 8 GB ram, 8 TB hd.