Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

QPAD MK-50 MX Red - Key caps någonstans?

Hej!

Har ett MK-50 MX Red keyboard från QPAD men spaceknappen har pajat (fråga inte hur... ), vet ni något ställe som säljer enskilda key caps? Jag tycker det känns så oerhört tråkigt att köpa ett nytt tangentbord för 1000:- när det bara är spaceknappen som är paj.

Tack på förhand!

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av krisljungberg:

Hej!

Har ett MK-50 MX Red keyboard från QPAD men spaceknappen har pajat (fråga inte hur... ), vet ni något ställe som säljer enskilda key caps? Jag tycker det känns så oerhört tråkigt att köpa ett nytt tangentbord för 1000:- när det bara är spaceknappen som är paj.

Tack på förhand!

Enda Svenska jag känner till är Maxgaming som säljer hela sets, men de har billiga sådana i vanlig ABS-plast för 250 kr [1]. Du kan ju givetvis fynda enbart mellanslagstangenter, men då är jag rätt säker på att det är utlandet som gäller. Och storleken på din mellanslagstangent är 6.0 units om jag inte är helt ute och cyklar.

På Aliexpress finns ju mellanslagstangenter i PBT-plast för under 50 kr med gratis frakt [2]. Nackdelen är ju då väntetiden, du kan ju förvänta dig upp till 1 månads väntetid. Men det kanske finns någon kompis som är villig att låna ut någon tillsvidare?

[1]: https://www.maxgaming.se/keycaps/iso-105-key-cherry-mx-keycap....
[2]: https://www.aliexpress.com/item/White-Thick-PBT-Blank-Additio...

Gentoo Linux ~ Journal | Socialt | Kreativt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

@Hund: Stort tack för svar! Ska kika på det.

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S