Star Wars: Battlefront 2 får tre gånger mer innehåll än föregångaren vid lansering

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Star Wars: Battlefront 2 får tre gånger mer innehåll än föregångaren vid lansering

Uppföljaren till 2015 års Star Wars: Battlefront blir tre gånger större sett till innehåll vid lansering, med bland annat en ny enspelarkampanj, nya fordon och karaktärer.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Undrar vad detta innehåll kommer att kosta..
600kr för bas-spelet plus 1000kr för premium och en massa annat skräp som kostar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011

Skulle va intressant med en riktig SP, men gissar att det kommer vara ca 4-5h speltid som är standard idag.

FOUR FU***NG HOURS???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Hype Hype Hype!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av DDemis:

Undrar vad detta innehåll kommer att kosta..
600kr för bas-spelet plus 1000kr för premium och en massa annat skräp som kostar.

Ingen premium eller season pass detta år. Bara gratis DLC osv har EA och Dice sagt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Alltså jag fattar fortfarande inte. (och orkar inte köpa för att testa).

Är detta ett Battlefield i Starwars-kostym? Eller är det något mer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Woaini:

Körde bara battlefront 1 betan och spelmekaniskt är det något helt annat iaf.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Woaini:

Är långt ifrån Battlefield.

Finns väl likheter som DICE/EA loggan, Frostbite och att det finns fordon, där tar det ungefär slut.

Jag körde ett x antal timmar men fick aldrig någon riktig känsla för det, och det har jag alltid fått från alla BF-spel hittills.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Känns som att första endast var ett proof of concept, och de testade hur populärt det egentligen kunde bli. Tydligen blev det tillräckligt populärt för att göra ett riktigt spel av idén.

Ser fram emot singleplayer-kampanjen.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2012

Tre gånger mer! Va bra då blir det som ett vanligt spel då, med tanke på hur lite innehåll det var i det första.

Ha det gött

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 1080ti Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Dom försöker ju pusha med BF4, månads uppdateringar
Sen kommer denna nyhet.
Undrar om DICE fattar vad som hänt med deras rykte.
Aja spelar ingen roll, Battlefront e överprisat å lika innehållsrikt som ett försättsblad.
Så 3ggr mer, ja kanske blir som ett "modernt" spel, precis som @BobZombie säger.

Wannabe spel för 100 är mera glädje i än vad DICE preppat ut på dom senaste omgångarna.
Men ska dom nu glänsa å rädda sitt namn får dom säkerligen lägga på en 0 te.
Det är ju ändå ett Svenskt företag, kom igen å säg åt chefen å kok kaffe åt er.

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

"Star Wars är ju alltid Star Wars" i min hjärna, men jag har inte lagt speciellt många timmar på Battlefront. Jag lär köpa det, men antalet speltimmar? Oklart. SP-kampanjen ska spelas igenom åtminstone, så mycket är klart. Frågan är om det tillför speciellt mycket ny lore, eller om det bara blir ett annat perspektiv på redan etablerade events.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010

Tvcker inte det är något konstigt då dem använder redan existerande texturer och annat från första battlefront, om dem INTE haft mer content vid release så hade det varigt MYCKET konstigt.

Det är ju inte så att dem bygger up spelet ifrån grunden, dem använder majoriteten av redan existerande content.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Tröttnat på att köpa DICE/EA vid lansering, allt man får är halvfärdiga spel och sen ska dom spela "good guys", med massa gratis DLC... som BORDE funnits ifrån början. spyr på deras sälj taktik.

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | 8GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av bobzombie:

Tre gånger mer! Va bra då blir det som ett vanligt spel då, med tanke på hur lite innehåll det var i det första.

Exakt vad jag tänkte. Då kanske man kan överväga att köpa det här. Efter att ha läst omdömena.

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

5 banor?

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsered
Registrerad
Jun 2012

Förstår inte, tre gånger noll är väl fortfarande noll?

Skämt åsido, kul att de såg att de missat lite med första.

Ignorance is voluntary misfortune.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Zizoor:

Förstår inte, tre gånger noll är väl fortfarande noll?

Skämt åsido, kul att de såg att de missat lite med första.

Hur mycket/lite är "lite".
Det är enligt många en nästan total avsaknad av allt.
Ljudet är monotomt.
Uppläget saknar känsla.
Obalanserat.
Brist på olika vapen.
Enspelarläge.
Kartor.
M.m.

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsered
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Bloopy:

Hur mycket/lite är "lite".
Det är enligt många en nästan total avsaknad av allt.
Ljudet är monotomt.
Uppläget saknar känsla.
Obalanserat.
Brist på olika vapen.
Enspelarläge.
Kartor.
M.m.

Därav 3 x 0 = 0. Så atte, jag vet att det var tomt som få.

Ignorance is voluntary misfortune.