Logitech C920 rörelse aktiverad inspelning i 1080p?

Permalänk
Medlem

Logitech C920 rörelse aktiverad inspelning i 1080p?

Hej,

Har en tråd uppe på logitechs sida också men det verkar inte som att någon vill svara på frågan där.

Just nu använder jag en logitech c920 i en fågelholk på skolan som jag jobbar på och den spelar in i 800x600. Med logitechs egna programvara. Saken är den att om man inte använder sig av rörelse aktiveringen så kan man spela in i 1080p. Så frågan är finns det något sätt att använda sig av logitechs programvara och spela in i 1080p vid rörelser i fågelholken, för jag har inte hittat det i sådant fall. Om det inte går finns det någon annan programvara? eller är det fysiskt omöjligt för kameran att använda rörelse aktiveringen tillsammans med inspelning av 1080p?

Länk till klippen på fåglarna för den som tycker det är intressant --> https://www.youtube.com/channel/UCEh0sRyNYsxwdmyCuWxdGkA/vide...

//Stefan

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Har fått svar på logitechs forum. Det verkar inte som att det går att köra 1080p på rörelse aktiveringen.

De skrev såhär

"The resolution that is available in the Logitech Webcam Software's motion detection feature for your HD Pro Webcam C920 is by design. Unfortunately, there's no workaround to have 1080p resolution for the motion detection feature."

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.