Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Välja 3D penna?

Vet inte om detta hamnade i rätt kategori, men...

Jag har en tid önskat mig en så kallad 3D penna, men har tyvärr noll koll på vad.

Skulle vilja ha en som kan använda vanligt bulkfilament, helst samma som till vanliga 3D skrivare.

Vore trevligt om den kan göra saker i Nylon, ABS, mm också, samt vara användbar till att laga plastsaker med också, utöver modelleringsarbeten.

Någon som vet mer om vilka modeller som håller högst byggkvalitet och ger så fint resultat som möjligt?

Har ganska tight budget för detta, men ingen bestämd budget.

Skulle vilja använda den att skissa upp saker tredimensionellt tex på jobbet så att man får en uppfattning man kan visa någon tex samt även bygga saker som skall hålla länge, tex om det går att fixa till båtdelar, mm.

Edit, jag arbetar mest med fina detaljer.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Denna verkar ha fått bra betyg iaf..
https://www.coolstuff.se/3Doodler-Plast

Kanske något att börja med?

I7 4790K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB Corsair LP1600 | Asus Z97-A | EVGA GTX 980 ACX 2.0 SC @ 1500/8000 | 256 Samsung 840 Pro, 2+2TB | 34" Dell U3415W | Fractal Design R4 | Fractal Design 800W 80+ Gold | Win10 Pro | 250/100 Fiber