Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Garanti på fyndvaror?

Är det samma garanti på fyndvaror som det är på nya varor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

nej ? kanske ? ja ? butik ?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Klappis:

Är det samma garanti på fyndvaror som det är på nya varor?

Det är åtminstone samma reklamationsrätt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Om det är en icke-begagnad pryl så ska garantin gälla, oberoende av pris. Är den begagnad så vet jag inte - vissa tillverkare har ju t.ex. krav på att det enbart är den första ägaren som får någon garanti.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

"Vi lämnar ett års garanti på alla varor som köpts från fyndhörnan." - https://www.inet.se/fyndhornan

Skickades från m.sweclockers.com

as far as we can tell, the massacre went well...

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Klappis:

Hej!

Tänker du på våra varor på https://www.inet.se/fyndhornan så ger vi 1 års garanti på alla varor.

Har varorna i sig längre garanti hos tillverkaren så får ni vända er till tillverkaren efter att året löpt ut. Olika tillverkare har olika policy när det kommer till annan än den ursprungliga ägaren - men vi hanterar alltid första året oavsett.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Inet:

@Klappis:

Hej!

Tänker du på våra varor på https://www.inet.se/fyndhornan så ger vi 1 års garanti på alla varor.

Har varorna i sig längre garanti hos tillverkaren så får ni vända er till tillverkaren efter att året löpt ut. Olika tillverkare har olika policy när det kommer till annan än den ursprungliga ägaren - men vi hanterar alltid första året oavsett.

Mvh

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av SUMITOMO:

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av SUMITOMO:

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

Skrivet av KeVVa:

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

Samt att du fortfarande har 3 års reklamationsrätt gentemot Inet (precis som på alla andra produkter). Men visst, det är inte värt den extra "mödan" för endast 59 kr kanske..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av KeVVa:

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

Det är väl en nackdel för att spara ynka 59kr.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2013

@Inet
Lånar tråden lite.
Hur går ni tillväga när ni får en retur eller liknande, kollar ni produkten så att den ser ok ut innan ni lägger ut den i fyndhörnan? rengör ni varorna om det behövs eller hur tänker ni där?

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@muunkie:

Hej,

Produkter kan hamna i fyndhörnan på olika sätt, främst genom återköp eller som reparationsexemplar och demo-exemplar. I samtliga fall går vi igenom hela produkten och kollar skicket på produkten och ser efter om, och i så fall vilka, tillbehör saknas. Vi rengör om det behövs och försöker få produkten så nära nyskick som möjligt.

Om tillbehör saknas eller om skicket är värre än brukligt för en testad och sedan returnerad produkt skriver vi det i den röda texten i kategorin, samt i svart text på själva produkten.

Vid specialfall, där vi har tydliga skador, tar vi också bilder som visar upp det. Exempel på detta är -> https://www.inet.se/produkt/x100011/msi-gs73vr-7rf-i7-16gb-25...
(Tre bilder i slutet av bildspelet.)

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Inet:

@muunkie:

Hej,

Produkter kan hamna i fyndhörnan på olika sätt, främst genom återköp eller som reparationsexemplar och demo-exemplar. I samtliga fall går vi igenom hela produkten och kollar skicket på produkten och ser efter om, och i så fall vilka, tillbehör saknas. Vi rengör om det behövs och försöker få produkten så nära nyskick som möjligt.

Om tillbehör saknas eller om skicket är värre än brukligt för en testad och sedan returnerad produkt skriver vi det i den röda texten i kategorin, samt i svart text på själva produkten.

Vid specialfall, där vi har tydliga skador, tar vi också bilder som visar upp det. Exempel på detta är -> https://www.inet.se/produkt/x100011/msi-gs73vr-7rf-i7-16gb-25...
(Tre bilder i slutet av bildspelet.)

Mvh

@inet
Ok bra att veta.
Då får du gärna kika på mitt service ärende 231429 för jag tror det har brustit rejält i hanteringen.

Mvh

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@muunkie:

Hej, vi har kikat på ärendet nu och ger dig medhåll.

Vi ber om ursäkt och kan bara beklaga, det är den mänskliga faktorn att skylla här.

Du kommer kontaktas av vår kundservice under dagen, så att vi kan komma fram till en bra lösning.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter