Ducky Shine 5 lägger av någon ide eller reklamation?

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 5 lägger av någon ide eller reklamation?

Fick hem mitt Ducky Shine 5 i fredags och jag har några problem med det.

Det har hänt två gånger inom 3 dagar nu att halva tangentbordets led inte lyser och ingen knapp fungerar.
Drar jag ur sladden och kopplar in den igen så funkar det som det ska.
Mina USB kontakter i datorn är fulla och jag använder en usb hub till andra prylar(inte tangentbordet), kanske använder usb uttagen för mycket ström?
Men musen i andra uttaget fungerar perfekt konstigt nog.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har också ett Ducky Shine 5 YOTG sedan något år tillbaka. Har aldrig haft något problem med det förutom att om jag låter datorn gå i sovläge sen startar upp igen så funkar inte tangetbordet, måste då dra ut och koppla in sladden igen.

Om ditt problem beror på tangetbordet eller något annat har jag ingen aning om dock

Permalänk
Medlem

testat att helt enkelt byta USB port och/eller rycka ut din hub ett tag bara för att felsöka lite?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Fick hem mitt Ducky Shine 5 i fredags och jag har några problem med det.

Det har hänt två gånger inom 3 dagar nu att halva tangentbordets led inte lyser och ingen knapp fungerar.
Drar jag ur sladden och kopplar in den igen så funkar det som det ska.
Mina USB kontakter i datorn är fulla och jag använder en usb hub till andra prylar(inte tangentbordet), kanske använder usb uttagen för mycket ström?
Men musen i andra uttaget fungerar perfekt konstigt nog.

Finns 2 USB Power supply switches på Shine 5 å YOTG: USB 3.0 Power supply mode (USB 3.0 port) , på vid leverans, men vissa fick t - bord med USB 2.0 Power supply mode på vid leverans, tror det gällde bl.a vissa YOTG bord) å USB 2.0 Power supply mode (har det själv ett ANSI Ducky One RGB YOTG). Vet inte om du har testat skifta mellan dessa modes, har bl.a med LEDen (står i länken) att göra, har själv testat båda modes utan några problem. Har själv bara t - bord å mus inkopplat.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.