AMD "Naples" med upp till 32 kärnor för servrar heter Epyc

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av str8forthakill:

@Ratatosk:
http://i.imgur.com/mAbwdG0.jpg

fyra åttakärniga Kisel, fick rätt ord nu iaf

Jädrar vilken fet krets.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Rekordmedlem

4094 ben i sockeln, Episkt !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Ja, precis Conroe, Allendale, Wolfdale, Merom osv är sååååååå mycket coolare.... *host*

Det känns som att 3GHz borde vara svårt att nå. Iaf på alla kärnor sammtidigt. Har haft Intel processorer med en 8+ kärnor och det börjar ju bli lite att försöka hålla kallt då :). Mina Intel 2670 med 8 kärnor ligger på 2.6GHz, men man skall aldrig säga aldrig.
Man kommer nog inte osm kosnument ha råd direkt. Men en begagnad prolle som denna om ett par år kommer ju vara tokigt
Gärna i ett dual cpu moderkort också så man kan gå riktigt overkill

Jag har en kraftfull serverdator med två E5-2690v2 med 10 kärnor och den ligger på 3Ghz.

Jag ser ingen fördel med många kärnor som ligger under 3 Ghz 2,7 Ghz är okej ändå.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Absolut, det sved i fingrarna att ens behöva skriva namnet...
Nä jag tror de helt tappade verklighetsförankningen med den CPUn.

Det var väl vad de kunde prestera just då... Men det känns ändå som en störd produkt. ~10% prestandavinst jämfört med FX-8350 till tredubbla värmen och energiförbrukningen... Men det är ju tur att de lagt det bakom sig.

Å andra sidan så lanserade ju faktiskt intel en liknande produkt i slutet på Netburst-Eran. En Prescot på 3.8Ghz kunde få vilken masugn som helst att verka sval

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det var väl vad de kunde prestera just då... Men det känns ändå som en störd produkt. ~10% prestandavinst jämfört med FX-8350 till tredubbla värmen och energiförbrukningen... Men det är ju tur att de lagt det bakom sig.

Å andra sidan så lanserade ju faktiskt intel en liknande produkt i slutet på Netburst-Eran. En Prescot på 3.8Ghz kunde få vilken masugn som helst att verka sval

Hade blivit ännu roligare om Intel hade släppt sin Tejas

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det var väl vad de kunde prestera just då... Men det känns ändå som en störd produkt. ~10% prestandavinst jämfört med FX-8350 till tredubbla värmen och energiförbrukningen... Men det är ju tur att de lagt det bakom sig.

Å andra sidan så lanserade ju faktiskt intel en liknande produkt i slutet på Netburst-Eran. En Prescot på 3.8Ghz kunde få vilken masugn som helst att verka sval

Jag fick en sån maskin runt 2011 av min dåvarande svärfar. Tyckte den blev lite varm, men det kanske inte enbart berodde på att den stod i en illa ventilerad garderob...

OnT: nu önskar jag mer än någonsin att jag var rikare.. 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6