Permalänk
Medlem

Den 3e skärmen ser förjävlig ut.

Tjo, har 2 skärmar just nu då den 3e som är en 22" hp (?) ligger nere i källaren. Nog med backstory, Den ser förjävlig när den är inkopplad med 23 och 24 tummarn. (Jag var korkad i valen, okej?) Ligger den på sin riktiga upplösning (1680 × 1050) så har skärmen en fet ful letterbox. Lägger jag den på t.ex. 1920x1080 eller 1280 x 720 så blir den väldigt suddig istället.

24an en benq, är via VGA.
23an en aoc, är via HDMI
22an en hp (?) var via displayport -> dvi

Y dis happun?

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sunezata:

Ligger den på sin riktiga upplösning (1680 × 1050) så har skärmen en fet ful letterbox.

Letterbox är svarta kanter uppe och nere (inte på sidorna). Menar du att du har svarta kanter runt hela skärmen (så kallad sorgkant)? Detta löses förmodligen genom att sätta under-/overscan till 0 % i grafikkortets kontrollpanel. Tyvärr har du ju inte nämnt vilket grafikkort du har.

Citat:

Lägger jag den på t.ex. 1920x1080 eller 1280 x 720 så blir den väldigt suddig istället.

Detta är helt normalt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är det som går ut från datorn inte i pixelpassning med skärmens ordinarie upplösning så blir det suddigt oavsett vilken filtrering skärmen använder sig av.

Är det letterbox och motsvarande så låter det mer som att grafikkortet eller använda gränssnittet HDMI inte klarar upplösningen eller att grafikkortet/drivrutinen blir felinformerad över vilken kapacitet/upplösning skärmen har.

tänk på att vissa versioner/generationer av HDMI inte klarar mer än 1920x1080 i upplösning och kräver displayport för att klara skärmens egentliga upplösning över 1920x1080 - har du gjort testerna även på displayporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Letterbox är svarta kanter uppe och nere (inte på sidorna). Menar du att du har svarta kanter runt hela skärmen (så kallad sorgkant)? Detta löses förmodligen genom att sätta under-/overscan till 0 % i grafikkortets kontrollpanel. Tyvärr har du ju inte nämnt vilket grafikkort du har.

Detta är helt normalt.

Menade letterbox, ja.
Har ett evga gtx 970 hibodedododededdodode™ edition.

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!