Raspberry pi endast switcha mellan gmail, remember the milk vart 30e minut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Raspberry pi endast switcha mellan gmail, remember the milk vart 30e minut?

Hej! Jag har en raspberry pi, jag vill egentligen bara göra några få saker.
Jag vill att vid startup så startas en webläsare som alt-tabbar mellan 3 sidor. 1) Gmail 2) Remember the milk och 3) några memory cards som jag har gjorrt för olika saker. Kan någon rekommendera mig vilket os + program vore lättast för att ha detta att starta upp direkt? Vore idealt att kunna starta upp det utan mus+nätverk så jag bara kan ta med mig min rasp pi överallt. Eller jag antar att jag måste skriva in nytt wifi på varje ny plats men sen bör väl det vara sparat.

Nummer två vore att göra en owncloud server i bakgrunden, det vore fantastiskt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av shabik:

Hej! Jag har en raspberry pi, jag vill egentligen bara göra några få saker.
Jag vill att vid startup så startas en webläsare som alt-tabbar mellan 3 sidor. 1) Gmail 2) Remember the milk och 3) några memory cards som jag har gjorrt för olika saker. Kan någon rekommendera mig vilket os + program vore lättast för att ha detta att starta upp direkt? Vore idealt att kunna starta upp det utan mus+nätverk så jag bara kan ta med mig min rasp pi överallt. Eller jag antar att jag måste skriva in nytt wifi på varje ny plats men sen bör väl det vara sparat.

Nummer två vore att göra en owncloud server i bakgrunden, det vore fantastiskt!

Du kör vanlig resbian med firefox och tab-rotator.
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/tab-rotator/

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Wifipassworden kan du slå in via SSH, finns en uppsjö olika klienter att välja på för telefonen. Vill du slippa skjuta in fler kommandon än nödvändigt manuellt kan du knappra ihop ett shellscript som låter dig välja nätverk och frågar efter passwordet till dito vid login.

Med reservation för att jag inte vet hur bra Java funkar på raspen är AndroMouse, som i princip låter dig köra telefonen som tangentbord och touchpad. Kanske en ännu bättre lösning, i och med att du uppenbart kommer ha tillgång till skärm att koppla in raspen på i alla fall.

Owncloud torde väl vara rätt straightforward att få igång, behövs inga speciallösningar där, mest bara att installera och köra

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!