AMD RYZEN Threadripper – samlingstråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Aeig:

Hur var den från CM?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Kyler väldigt väl. Cirka 65c vid 4.0Ghz med 1.2875v. Samt 75c vid 4.1Ghz med 1.35v Men det är något oljud. Är från fläktarna. Någon slags vibrations ljud. Hörs konstant. Även idle.
beställt hem en ny likadan. Ska testa den imorgon förmodligen. Hoppas att den inte har samma fel. Ganska trött på att ut byta ut kylare efter kylare.

Threadripper 1950X@4Ghz Enermax TR4 360 - Asus ROG Zenith - G.Skill Trident Z 4x8GB@3200Mhz - Asus 1080Ti Strix - 960 Pro 1TB M.2 - Seasonic Platinum 1200W - 34" CF791 Curved@100Hz

Nvidia Shield V2
BenQ W1700 4K Projektor
ASUS-304T 4x3TB WD RED RAID5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

@Cryptodamus: Okej, kul att höra att den kyler bra, mindre kul med ljudet från fläktarna. Ska du inte bara byta dem då istället? Jag har också haft massa olika kylare på Threadripper, men fastnade för Dark Rock Pro 4, den är massiv och tyst, ser inte särskilt bra ut men den kan inte krångla : P

Mvh

- TBA -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Aeig:

@Cryptodamus: Okej, kul att höra att den kyler bra, mindre kul med ljudet från fläktarna. Ska du inte bara byta dem då istället? Jag har också haft massa olika kylare på Threadripper, men fastnade för Dark Rock Pro 4, den är massiv och tyst, ser inte särskilt bra ut men den kan inte krångla : P

Mvh

Ser det inte särskilt bra ut? =D
Wtf, där har vi verkligen olika åsikter.
Snart påstår du väl att Noctuas beige och bruna fläktar är fula.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

@backspace: Haha, jag borde satt det i ett sammanhang också : ) Jag älskar tornkylare och tycker den är riktigt snygg, men sen jag skaffade mitt 2080 Ti Hall Of Fame ser det ut som att den skall mörda grafikkortet, och det hade varit läckrare med en AIO ovanför istället

Noctua är för övrigt 10/10, har fem av dom i chassit.

Mvh

- TBA -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Aeig:

Noctua är för övrigt 10/10, har fem av dom i chassit.

Ibland är de "för bra", har en 200mm Noctua som chassifläkt i toppen av min server och ESXi 6.7 / vCenter larmar konstant på att fläkten har för låg RPM. (IPMI på Supermicromoderkortet larmar inte på den, så det är en threshhold i VMWare som är för högt ställd på defaultlarmet)

Noctua NH-U14S som jag satte på min TR1950X i helgen fungerar såhär långt klockrent, runt 33 grader i idle och kryper oftast inte över 53 grader i BF5. (ett GTX 980 färre i burken som bara varit idle p.g.a. obefintligt SLI-stöd numera)