Muspekaren "vibrerar"ibland när jag inte rör den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Muspekaren "vibrerar"ibland när jag inte rör den

Hej,

Har på senaste tiden märkt att ibland när jag låter min mus vara så börjar den göra små rörelser, och rör sig åt olika håll inom en radie av kanske 0.5cm på skärmen. Trodde först att det var att musen rörde sig av jag rörde på bordet eller något, men även när jag håller i den för att hålla den stilla så fortsätter den. Rör jag den och sen låter den vara igen så slutar den, och det händer så sällan att jag inte medvetet kan framkalla det.

Inget egentligt problem eftersom det aldrig hänt i ett spel, utan är mest att jag är nyfiken på vad det skulle kunna bero på, är det någon som har varit med om liknande och har en aning?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

Ace Edge 3200? XD
Skämt åsido, nå skit framför sensorn kanske?

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Det händer alltid med min billiga mus när jag har den på mitt halvblanka skrivbord istället för på musmattan. Sensorn blir förvirrad av allt som blänker.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Dammkorn framför sensorn gissar jag på.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2012

Grannen håller inte på med atomklyvning så det blir störningar eller dyligt?.

Skämt åsido är nog som ovan skriver att det är damm eller underlaget samt musen kanske är på sin sista vers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Du råkar inte ha din mobiltelefon i närheten?
De kan få pekaren att hoppa runt pga påstrålad störning när telefonen pratar med basstationen.