Muspekaren "vibrerar"ibland när jag inte rör den

Permalänk

Muspekaren "vibrerar"ibland när jag inte rör den

Hej,

Har på senaste tiden märkt att ibland när jag låter min mus vara så börjar den göra små rörelser, och rör sig åt olika håll inom en radie av kanske 0.5cm på skärmen. Trodde först att det var att musen rörde sig av jag rörde på bordet eller något, men även när jag håller i den för att hålla den stilla så fortsätter den. Rör jag den och sen låter den vara igen så slutar den, och det händer så sällan att jag inte medvetet kan framkalla det.

Inget egentligt problem eftersom det aldrig hänt i ett spel, utan är mest att jag är nyfiken på vad det skulle kunna bero på, är det någon som har varit med om liknande och har en aning?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200? XD
Skämt åsido, nå skit framför sensorn kanske?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Det händer alltid med min billiga mus när jag har den på mitt halvblanka skrivbord istället för på musmattan. Sensorn blir förvirrad av allt som blänker.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hedersmedlem

Dammkorn framför sensorn gissar jag på.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

Grannen håller inte på med atomklyvning så det blir störningar eller dyligt?.

Skämt åsido är nog som ovan skriver att det är damm eller underlaget samt musen kanske är på sin sista vers.

Permalänk

Du råkar inte ha din mobiltelefon i närheten?
De kan få pekaren att hoppa runt pga påstrålad störning när telefonen pratar med basstationen.