Permalänk
Medlem

statiskt plexiglas

Jag får har ett plexi i sidan av chassit, plexit som följer med Antec Lanboy, har bara en fråga, finns det inget "medel" som man kan spraya på så att inte allt dam fastnar på rutan..... det drar ju till sig dam som en magnet...... är det nån som vet, så tipsa mig gärna..

Permalänk
Medlem

Too obvious: antistatmedel

För att förtydliga: sånt där mjuck som man sprayar på monitorn för att rengöra den (har i normala fall även en antistatisk effekt)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
Too obvious: antistatmedel

För att förtydliga: sånt där mjuck som man sprayar på monitorn för att rengöra den (har i normala fall även en antistatisk effekt)

ahh tanx men jag har testat det, och det gav inte den ifekten jag ville ha heller utsidan av plexit blir endån lika dammigt som förut...

och Ja jag har datorn på skrivbordet och det är inte dammigt överhuvudtaget....

Permalänk
Medlem

sama problem hos mig fast datorn är under skrivbordet det blir dammigt

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem väldigt irriterande.
Funderar på att skaffa en ny sidplåt utan fönster till LANpojken om det finns dvs.

Permalänk
Medlem

Har ett fönster i sidan å det är damfritt. Datorn står under skribordet men dam kommer det ej på fönstret. För att få bort dumma fråger: Ja, jag har haft den stånde där länge

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Har sett att ajax eller vim eller något annat företag som gör rengöringsmedel har kommit ut med ett nytt medel som tar bort statisk elektricitet. Finns bredvid fönsterputs och liknande i livsmedelsbutiker

Visa signatur

Uncle ben's såser!!!
"Känn mig i fickan"-FLAGEL | Jag är väl inte lätt LURAD?

Permalänk
Medlem

jag kör med Ajax Antistatic funkar skitbra.

finns att köpa på Ica lr Konsum mfl..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel
jag kör med Ajax Antistatic funkar skitbra.

finns att köpa på Ica lr Konsum mfl..

tack, precis det jag menade

Visa signatur

Uncle ben's såser!!!
"Känn mig i fickan"-FLAGEL | Jag är väl inte lätt LURAD?

Permalänk
Inaktiv

montera av och täcka med gladpack?

Permalänk
Medlem

ahhh tanx ska testa Ajax medlet imorron..... tack för alla svar

Permalänk

gå till din lokala optiker,, dom har utmärkta specialsprayer till glasögon som gör att dom inte immar igen,, o inte drar till sig damm,, jag har sånt på mitt plexichassi,, funkar utmärkt.... optifree clean heter de som jag kör me..

Visa signatur

något