Forumdelen sponsras av

Bästa och prisvärda skärmarna större än 1080p och med minst 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Bästa och prisvärda skärmarna större än 1080p och med minst 27"

Har nu en Dell 2713 27" 1440p , tycker den krånglar ibland och man undrar hur länge den egentligen kommer hålla. Nu precis så ville den inte gå ur strömsparläge och det är inte första gången. Då har jag bara haft den i ca 3 år.

Minns när jag skulle köpa min att det var ett himla gissel med skärmar. Förutom allt som kontruktion, design och pris osv, så var framförallt bildkvalitén ett gissel som många hade synpunkter på (även denna verkar inte vara perfekt).

Nu kommer jag ju köra vidare på denna så länge den funkar och inte tänkt att byta idag. Men vad finns det för skärmar idag som rekommenderas?

Minst 27", minst 1440p och gärna med så bra bildkvalitet som möjligt.

Tycker även min skärm är lite "seg" på att växla mellan bild och strömsparläge, vore bra om det fanns snabbare idag. Om jag t ex jämför med min bärbara som tar typ 0 sekunder att starta skärmen från strömsparläge.

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Dell Venue 11 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Är 144hz ett krav? Vill du ha g-sync eller freesync?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Timergu:

Är 144hz ett krav? Vill du ha g-sync eller freesync?

Jag spelar inget. Har datorn till typ allt annat utom spel, som kontorsdator, kollar lite klipp och video och allmän surf. Så antar att jag inte behöver något av det du nämnde....

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Dell Venue 11 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Jag gillar Dells U2715H. En väldigt snygg och bra design.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Selfish:

Jag gillar Dells U2715H. En väldigt snygg och bra design.

Nu har jag ju redan en liknande Dell-skärm, så om/när jag skall köpa en ny så vet jag inte om Dell är mitt första handsval. Men håller med, gillar annars designen (svart och fyrkantig utan massa konstigheter) och skärmen funkar bra när den funkar. Dock detta med att den har hängt sig ibland.

Något annat jag inte förstått är detta med designen, går den att ta loss när man tryckt in skärmen i själva foten + irriterar mig på att höjdinställningen för skärmen ändras så fort jag skall flytta skärmen minsta centimeter (inte för att jag gör det så ofta).

Vet du vad som skiljer U2715H och min Dell U2713H. Ser så gott som exakt lika ut.

Dell Venue 11 Pro