Exportera i Hyper-V server problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Exportera i Hyper-V server problem

Har en Hyper-V server 2012 R2 som jag ska ersätta mot en Hyper-V server 2016 på en annan hårdvara.
Jag har för närvaro ett antal serverar på 2012 som jag vill exportera men skapar problem då jag inte kör i någon domän.
Följer man denna guide och läser så har det med rättigheterna som den utdelning jag har
http://www.cryer.co.uk/brian/windows/hyper-v-server/how_to_mo...

Problemet med den guiden är att den verkar vara gjorde för domän då "Dator" inte finns med i objekt för att sätta rättigheter till.
Kolla man på andra ställen så ville man att man ska sätta rättigheter på "alla och gäst" men hjälper inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Okt 2004

Stäng ned virtuella servern du vill flytta, kopiera över servrarnas vhd/vhdx och xml, och importera dem i den nya servern?

Bör gå att göra relativt enkelt även i Hyper-V Server som bara har cmd/PS.

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

mm har tänkt på det med.
Det enda nackdelen med det (Om man ser det som en nackdel) är att det kommer ta en stund att kopia filen och då måste servern jag kopiera av vara avstängd.
Exportera man så kan man göra det när den är på.
Men ska testa med en av servrarna och se hur lång tid det tar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2004

kör export på respektive maskin till en katalog lokalt på den gamla servern.
Kopiera sen katalogen till den nya och importera dem...

I värsta fall funkar det med en USB disk

Arbetsdator: HFX Mini. Core-i5 2405S, Radeon 6570, Asus P8P67-M . Skärm: Dell 2407
HTPC: HFX Classic, E8500, Radeon 3450, P5K/EPU, Floppydtv-s2
Hyper-V Server: E6750 8GB minne 2X3TB Raid1 samt 2X1TB raid 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Gjorde så här att jag helt enkelt stängde ner en åt gången och därimellan kopierade servern till en annan dator. Tar tid men det är det bästa sättet.
Dock så överväger jag bygga om hela systemet då jag får mera diskar och vill ha bättre säkerhet.