Intervjuer och studiomys när Geeks Gaming besöker Nordsken 2017

Permalänk
Melding Plague

Intervjuer och studiomys när Geeks Gaming besöker Nordsken 2017

Årets upplaga av LAN-festen Nordsken i Skellefteå är till ända. Geeks Gaming bjuder på en hel uppsjö bilder och videoklipp från nördmeckat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om detta event. Men kul reportage! Snygga bilder och roligt med lite videos!

Mer sånt här tack!

Ljudet i " frågor till besökarna" funkar dock inte för mig.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Små log lite när jag läste artikeln, det här klippet dyker direkt upp i huvudet..

https://www.youtube.com/watch?v=SfOTL_dpiiI

EDIT: (Kanske inte ens är samma event?)

Permalänk
Medlem

Åhå, nu inser jag att jag missade något... hade ingen koll på att det var ett så pass omfattande evenemang, jag trodde det bara skulle vara en bunt fjortisar med datorer och inget annat.

Har ju tämligen nära, så nästa gång borde nog jag & sambon pallra oss dit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kul att se att vi i norr får lite kärlek vi med! Trots att jag själv har begått kätteri och flyttat ner till Norrköping....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Extremaz:

Aldrig hört talas om detta event. Men kul reportage! Snygga bilder och roligt med lite videos!

Mer sånt här tack!

Ljudet i " frågor till besökarna" funkar dock inte för mig.

Tackar för feedback, vi tar åt oss och ska se om vi kan göra mer om det uppskattas.

Vi kollade ljudet och det funkar för alla vi frågat, på olika plattformar också. Kan vara på din sida tyvärr.

Skrivet av wille61:

Små log lite när jag läste artikeln, det här klippet dyker direkt upp i huvudet..

https://www.youtube.com/watch?v=SfOTL_dpiiI

EDIT: (Kanske inte ens är samma event?)

Det där klippet är från 2011 men faktiskt så är LAN delen på Nordsken en rak efterträdare till det eventet om jag förstått det rätt. Arrangörer och utrustning kvarstår till viss del tror jag.

Skrivet av backfeed:

Åhå, nu inser jag att jag missade något... hade ingen koll på att det var ett så pass omfattande evenemang, jag trodde det bara skulle vara en bunt fjortisar med datorer och inget annat.

Har ju tämligen nära, så nästa gång borde nog jag & sambon pallra oss dit.

Det var mycket mer än LAN, vill du veta lite mer ingående historian bakom alltihop så snackar vi med två ur styrelsen i länken nedanför.

https://www.twitch.tv/videos/147101548?t=01h57m07s

Tyvärr så fungerade inte det tekniska så bra första kvällen, ljudet i första fem sekunderna av intervjun och inspelning till fil t ex så vi hade inte intervjun på rå fil. Därav är den inte med i artikeln men ni kan se den med twitch kvalitet iaf.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Åhå, nu inser jag att jag missade något... hade ingen koll på att det var ett så pass omfattande evenemang, jag trodde det bara skulle vara en bunt fjortisar med datorer och inget annat.

Har ju tämligen nära, så nästa gång borde nog jag & sambon pallra oss dit.

japp Som sagt Nordsken är inte bara LAN de har brädspel, chostplay, utställare och m.m. Blir större år för år och nästa år blir det bättre. Blev rörigt nu när de va på Arenan p.g.a de håller på att renoverar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Hjälpsam

Vi var där, grabben gick Jeddi acadamy och fick diplom för Lightsaber träning. Frun taggade till på en R2D2 så nu ska vi bygga en fullskala R2. Jag njöt av retro arkaden som var free for all, massa flipper <3

Vidare var det en nice liten LEGO utställning med riktigt fina modeller och inte minst professionell cosplay av Darth Vader, Storm Trooper och Alien och fullskala Wall-E och R2D2 som man kunde fotas med.

Kommer definitivt att besöka nästa år med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fint med flipper också!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts