Origin: Hoppla, där bidde det fel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Origin: Hoppla, där bidde det fel!

Sen en tid tillbaka så har Origin mer eller mindre slutat fungera.

Detta är vad som står i Origin: "Hoppla, där bidde det fel!

Origin stötte på ett problem vid inladdningen av den här sidan. Prova att ladda in den på nytt – om inte det fungerar kan du starta om klienten eller försöka igen lite senare."

Iom detta så funkar ingenting i Origin. Allt jag ser är en vit bakgrund med denna texten.

Har testat installera om Origin med det hjälpte inte. Har ingen aning om vad som är fel.

Nån som vet vad som hänt och/eller vet vad jag kan göra för att fixa detta?

Innan har jag kunnat spela BF1 via genvägen på skrivbordet men nu när Maj patchen har kommit så startar ej BF1 då jag måste uppdatera spelet, vilket jag inte kan då Origin e buggat.

Gammal dator-->*AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz BE* | *GA-870A-UD3* | *ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII* | *Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3* | *H50* | *Corsair HX 650W 80+* | *Fractal Design Define R3, Titanium* | *Logitech Z-5500 5.1* | *Corsair SSD Force Series 60GB* | *Corsair SSD Force Series 120GB* | *+ diverse mekaniska diskar*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Testa manuell avinstallation (och sedan installation som vanligt):
https://help.ea.com/en-za/help/origin/origin/manually-uninsta...

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Tack för tipset med det hjälpte inte. Följde alla steg och sen installerade Orgin igen men den dära texten dök upp direkt =(

"edit" Dock skall jag tillägga att efter ominstallationen så såg jag att det började popa upp rutor där
det stod: BF1 är nu reda att spelas och nu funkar Bf1 igen via genvägen på skrivbordet. Dock e Origin fortfarande "buggat"

Gammal dator-->*AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz BE* | *GA-870A-UD3* | *ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII* | *Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3* | *H50* | *Corsair HX 650W 80+* | *Fractal Design Define R3, Titanium* | *Logitech Z-5500 5.1* | *Corsair SSD Force Series 60GB* | *Corsair SSD Force Series 120GB* | *+ diverse mekaniska diskar*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Den manuella avsintallationen verkade inte hinta om att ta bort Appdata-mapparna. Många program tar inte bort dessa vid avinstallation för att behålla inställningar m.m. om användaren skulle installera programmet igen.

Prova den här guiden (se svaret från EA under för officiellt svar)
http://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Don-t-know-how-to-c...