Problem vid uppspelning av HBO Nordic

Permalänk
Medlem

Problem vid uppspelning av HBO Nordic

Hej!

Köpte HBO nordic idag. När jag skulle spela en serie från chrome så blev jag ombedd att installera Adobe Shockwave Flash. En bit in i serien så hängde sig hela webbläsaren och det stod att flash hade kraschat. Jag startade om både webbläsare och dator men problemet återkommer. Oftare efter första gången det hänt. Jag har nyaste versionen av chrome och flash och även grafikkortsdrivrutiner. Någon som upplevt liknande eller vet vad felet beror på?

Tack!

/Jonad

Permalänk
Avstängd

@Ferre4: Japp, samma sak här. Kollar istället på min PS4, där är det bättre, men inte mycket

Har du testat med någon annan webbläsare, typ firefox?

Permalänk
Keeper of Traditions

Sjukt pinsamt för HBO att fortfarande köra Flash... Jisses vilka dinosaurer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Vill du få bra kvalitet (1080p) så måste du köra i webbläsaren som kom med OS:et, alltså Edge/IE för Windows, Safari för Mac osv. Alternativt appen om de har en sådan (länge sedan jag hade HBO, men för Netflix funkar den bra på W10). Vet inte om det hjälper dig så mycket förstås, men innan du börjar felsöka Chrome så kanske det är bättre att testa med Edge...

Permalänk
Medlem

Kör med Edge i Win 10 och det funkar utan problem. Kanske dags att testa något annat än Chrome?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ja, märkligt att inte HBO satsar med pp att fräscha upp sådana saker. Tycker även att bilden är lite ryckig jämfört med typ youtube. Ska prova edge.

Permalänk
Medlem

Edge kraschar även det för mig. Först buffrar den länge och sedan krasch. Kan det vara något annat måntro? Att det ska vara så svårt.

Permalänk
Medlem

Har nu även provat firefox och det kraschar såklart också :/

Permalänk
Medlem

Några förslag? Är lite desperat Har även märkt att bildkvalitén är betydligt sämre på HBO med chrome än med edge. Problemet är bara att edge kraschar efter 5 minuter och chrome efter ungefär 20 minuter.

Allt är såklart uppdaterat i form av drivrutiner, flash och webbläsare.

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så hörde jag av mig till HBO kundtjänst. De gjorde några "ändringar" i mitt konto och nu kraschar det inte längre. Jag stängde även av maskinvaruacc i flash.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ferre4:

Om någon undrar så hörde jag av mig till HBO kundtjänst. De gjorde några "ändringar" i mitt konto och nu kraschar det inte längre. Jag stängde även av maskinvaruacc i flash.

Funkade det innan du stängde av maskinvaruaccelerationen? Kan ju undra vilka ändringar de gjorde

Att de fortfarande använder Flash gör att jag inte använder HBO än...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Han bad mig att stänga av maskinvaruacc. Ska prova utan sen och återkommer. Jag upplever däremot att bilden är väldigt ryckig när jag kör på pc i samtliga webbläsare. Vet inte varför :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kör med Edge i Win 10 och det funkar utan problem. Kanske dags att testa något annat än Chrome?

Vill man röra sig bakåt i utvecklingen så kan man ju göra det...

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Fick skiten att fungera i chrome om någon är intresserad fortfarande. Klicka först på de tre prickarna uppe i högra hörnet i chrome, sedan Inställningar, scrolla längst ned och tryck Avancerat, Sedan under rubriken Sekretess och Säkerhet klickar ni på innehållsinställningar, därefter väljer ni Flash, inne där stänger ni av "Fråga Först" så att flash förhindras på webbplatser. Sedan går ni in på HBO nordic och klickar på hänglåset längst till vänster i adressfältet och tillåter flash på den hemsidan. Hipps vipps så funkar det.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Vill man röra sig bakåt i utvecklingen så kan man ju göra det...

Artigt svar från Dig ett och ett halvt år efter mitt inlägg, snyggt jobbat!

HBO Nordic funkade då och funkar fortfarande utan problem med Edge...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Tråkig bump kanske men men:
Kan inte använda HBO alls på min Intel nuc, inte heller på laptopen innan. Netflix, viaplay, cmore fungerar felfritt. Tråkigt då HBO har mycket jag vill titta på.

Hela skärmen(TVn) blinkar. Fick svar från kundtjänst att testa med hdmi direkt in i TVn, men nej. Vill ha ljudsystemet när jag tittar. Om de andra tjänsterna fungerar, så gör HBO nåt fel. Kan va flash kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Provar bumpa

Har mycket problem med HBO Nordic, men bara via chromecast. På datorn och mobilen fungerar det alltid utmärkt. Kan det vara någon slags kompatibilitetsproblem mellan chromecast och router? Netflix och SVT play på chromecast fungerar, men Viaplay och framförallt HBO Nordic strular ofta.
HBO Nordic vill ofta inte ens starta program, behöver ofta försöka ett dussin gånger innan det kommer igång. Sedan buffrar det ofta.